Ile kosztuje sklep internetowy?

Rzeczywisty koszt sklepu internetowego to kwestia, która bardzo często brana jest pod uwagę przy zakładaniu tego rodzaju działalności. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców dysponujących już sklepami stacjonarnymi, jak i osób zaczynających swoją przygodę z handlem właśnie od sprzedaży online. Aby precyzyjnie wycenić poszczególne elementy składowe, należy jednak posiadać pewien zakres fachowej wiedzy. Od czego zatem tak naprawdę zależą koszty założenia e-sklepu i które dostępne rozwiązania są najbardziej opłacalne?

Dedykowany e-sklep wykonany przez agencję

Przedsiębiorca rozpoczynający swoją przygodę z e-commerce, ma do wyboru kilka możliwości. Najbardziej kosztownym rozwiązaniem jest zamówienie projektu sklepu internetowego całkowicie od podstaw. Jego wykonaniem zajmuje się wykwalifikowana agencja. Praktycznie wszyscy dostawcy dedykowanych platform sklepowych indywidualnie wyliczają koszty jej przygotowania. Niektóre moduły i funkcjonalności wyceniane są standardowo, podczas gdy inne mogą wymagać sporządzenia osobnego cennika. Ogólna cena sklepu internetowego przygotowanego przez agencję zależy m.in. od zakresu prac programistycznych, włącznie z kodowaniem oraz wdrożeniem zamówionych funkcjonalności. Brane pod uwagę są także prace graficzne oraz dodatkowe – np. import danych, optymalizacja SEO czy integracje z CRM i ERP. Zakup dedykowanej platformy wymaga zwykle dodatkowego zaangażowania do pracy programistów i informatyków, którzy zajmą się jego rozwojem.

Sklep internetowy na abonament SaaS

Sklep internetowy może też działać w ramach abonamentu SaaS (software as a service). W takim przypadku platforma e-commerce finansowana jest w formie usługi, zwykle opłacanej na rok. Cena takiego rozwiązania zależy głównie od zakresu wbudowanych modułów, z których niektóre mogą być dodatkowo płatne. Standard SaaS daje pewność kompleksowej obsługi oraz pomocy na każdym z etapów zakładania własnego sklepu internetowego. Nie jest konieczne zatrudnianie całego sztabu wykwalifikowanych informatyków oraz dodatkowe opłacanie pracowników zajmujących się aktualizowaniem platformy. W modelu SaaS wszystko dostępne jest w pakiecie, włącznie z hostingiem, domeną oraz szatą graficzną. Poszczególne moduły można dowolnie zmieniać lub dodawać, w zależności od specyfiki sklepu oraz profilu działalności.

Ile kosztuje sklep internetowy?

Sklep internetowy tworzony od podstaw kosztuje zwykle od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych. Najprostsze platformy nie odbiegają od podstawowych szablonów darmowych sklepów, jednak zwykle pozbawione są wyszukanych modułów czy integracji. Sklepy w 100% zgodne z wizją klienta kosztują przeważnie ponad 10 000 złotych. Końcowa cena zależy od indywidualnych funkcjonalności, w tym bardzo kosztownych integracji z aplikacjami zewnętrznymi Korzystanie z platformy sklepowej w modelu SaaS to rozwiązanie dużo tańsze. W zależności od poziomu zaawansowania wybranego pakietu, inwestycja w tego rodzaju usługę nie powinna przekraczać 1000 – 1800 zł rocznie.