Sprzedaż na Allegro czy w sklepie internetowym – co się bardziej opłaca?

Sprzedaż na allegro

Decydując się na prowadzenie sprzedaży internetowej, przedsiębiorca ma tak naprawdę kilka możliwości. Do najpopularniejszych należy rozpoczęcie działalności we własnym sklepie internetowym, bądź też założenie konta firmowego w popularnym serwisie aukcyjnym Allegro. Oba rozwiązania mają swoje zalety oraz wady. Jaką strategię warto zatem wybrać, aby podbić rynek e-commerce?

Sprzedaż na Allegro

Allegro jest przede wszystkim potężnym źródłem potencjalnych klientów. Korzysta z niego obecnie 14 milionów aktywnych użytkowników, a ponad 80% internautów właśnie w tym serwisie rozpoczyna poszukiwanie pożądanego towaru. Założenie konta firmowego jest bardzo proste, a na dodatek nie wiąże się z żadnymi kosztami początkowymi. Sprzedawca może skorzystać z promocyjnego pakietu startowego oraz wielu gotowych narzędzi, takich jak menadżer sprzedaży, zintegrowany system płatności czy powiązanie z firmami kurierskimi. Allegro daje również możliwość wyróżniania ofert oraz samego sklepu, co zwiększa wiarygodność w oczach klientów. Wadą takiego rozwiązania są przede wszystkim opłaty za wystawianie ofert oraz promowanie przedmiotów. Allegro pobiera prowizje od sprzedaży, a na dodatek koszty handlu ciągle rosną. Odbiorcy zwracają uwagę głównie na cenę, przez co więcej sprzedają użytkownicy proponujący tańszy produkt. Allegro nie daje też możliwości rozwoju własnej marki

Własny sklep internetowy

Prowadzenie własnego e-sklepu daje przede wszystkim niezależność. Sprzedaż nie jest obarczona żadną prowizją, a właściciel może sam zarządzać cenami i marżami. Takie rozwiązanie pozwala również na samodzielne kreowanie marki, zdobywanie lojalnych klientów oraz stałe zwiększanie własnej wiarygodności w oczach odbiorców. Liczba kanałów promocji jest bardzo wysoka, dzięki czemu dają one szansę na progresywny rozwój działalności. Wykreowanie odpowiedniego wizerunku daje też sprzedawcy możliwość zdobycia pozycji eksperckiej. Wadą własnego e-sklepu jest konieczność poniesienia kosztów początkowych, m.in. za wykupienie domeny i serwera czy też opłacenie abonamentu w modelu SaaS. Sporo trwa także okres wdrożenia sklepu, a na dodatek markę trzeba uprzednio odpowiednio wypromować. Bez skutecznej kampanii reklamowej trudno zdobyć klientów.

Allegro czy sklep internetowy?

Własny sklep internetowy uważany jest za najlepszą alternatywę dla Allegro. Wielu przedsiębiorców decyduje się jednak na prowadzenie działalności w obu tych formatach. Połączenie handlu w serwisie aukcyjnym ze stopniowym kreowaniem własnej marki to bardzo często najlepsze rozwiązanie. W ten sposób można utworzyć bardzo solidne podwaliny pod samodzielny e-biznes oraz optymalnie wykorzystać najmocniejsze zalety oferowane przez obie formy prowadzenia sprzedaży internetowej. Allegro jest dobrym sposobem na promocję działalności pośród potężnej społeczności. Daje możliwość zebrania stałych klientów, a następnie namówienie ich do składania zamówień w sklepie niezależnym, np. podczas bezpośrednich kontaktów. W ten sposób można skutecznie zbudować solidną markę, a jednocześnie korzystać z profitów oferowanych przez Allegro.