Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: kredyt z pierwszeństwem prawa do zamieszkania.

Napisany przez Noppi
Cześć wszystkim,
Moja żona i ja chcielibyśmy przejąć gospodarstwo (bez działalności rolniczej) teściów w formie darowizny. W zamian tego, powinni otrzymać pierwszeństwo zamieszkania.

Dom ma 3 jednostki mieszkalne, z których jedną chcielibyśmy wynajmować za około 300 euro miesięcznie, a jedną zamieszkać sami. Wartość rynkowa domu to 265 000 euro, a pierwszeństwo zamieszkania miałoby wartość około 73 000 euro. Moje wynagrodzenie netto wynosi 2100 euro, chcielibyśmy zaciągnąć maksymalne miesięczne obciążenie kredytem do 800 euro. Dochód mojej żony nie jest brany pod uwagę z powodu planowania rodziny. Mamy około 20 000 euro wkładu własnego, ale powinny one służyć jako dodatkowy amortyzator. Pracuję w tej samej firmie od 27 lat, zgodnie z własnym sprawdzeniem w Schufa mam wynik 99,03%.

Chcielibyśmy wziąć kredyt ratalny w sumie 150 000 euro, z czego część może być pokryta przez KFW ze względu na instalację bloków energetycznych i działania związane z ociepleniem.

Większość banków raczej nie udzieli kredytu ze względu na pierwszeństwo zamieszkania - czy istnieje w ogóle możliwość uzyskania takiego kredytu? Gdzie warto zasięgnąć informacji, poza bankiem domowym?

Z góry dziękuję

Noppi

Napisany przez Noppi
Cześć ponownie,

jak do tej pory dowiedzieliśmy się, wydaje się, że jedyną szansą na uzyskanie kredytu z pierwszeństwem hipotecznym jest skorzystanie z oferty lokalnych banków, najlepiej z maksymalnym limitem kredytowania do 60%. Nawet wtedy prawdopodobnie nie będziemy mogli liczyć na obecnie korzystne stawki procentowe.

Jeśli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł lub może podzielić się podobnymi doświadczeniami, proszę się odezwać!

Pozdrowienia
Noppi

Napisany przez NaTwoim13
Cześć Noppi,