Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych tematów związanych z finansami.

Re: Praca dodatkowa: korepetycje na zasadzie honorarium; rejestracja?

Napisany przez m.h
Witajcie wszyscy,

mam pytanie, na które dotąd nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi w internecie.

Pracuję w służbie publicznej (50% etatu) i jednocześnie jestem studentem. Moje miesięczne wynagrodzenie brutto wynosi 1329,74€, z czego po potrąceniach pozostaje mi niewiele ponad 1200€.

Dodatkowo, podjąłem (po uprzedniej konsultacji i uzyskaniu zgody pracodawcy) pracę na zasadzie honorariatu w centrum korepetycyjnym. W tym roku kalendarzowym spodziewam się dochodów w wysokości około 1100€, które otrzymałem bez potrąceń. Progna 400€ miesięcznie dla pracy dodatkowej nie został przekroczony.

Czy muszę na to coś dodatkowo zgłosić, czy wystarczy, że wpiszę to w moim zeznaniu podatkowym?

Pozdrowienia
m.h

Napisany przez eichi
Czy w szkole korepetycyjnej nie masz umowy o pracę na podstawie umowy zlecenia? Oznacza to bez karty podatkowej, z opłatami ryczałtowymi przez pracodawcę itp.?

Jeśli wszystko przebiega zgodnie z przepisami, masz pracę na 400 € i regularną pracę na karcie podatkowej.

Co do rozliczenia podatkowego... masz na myśli zeznanie podatkowe, czy... to, co dokładnie musisz napisać, nie wiem, ale zazwyczaj na formularzu jest napisane, co trzeba podać?

Napisany przez m.h
Oczywiście, masz rację: powinno być zeznanie podatkowe! Zmęczenie i ponury zimowy klimat też robią swoje

Wiadomo mi, że jestem wynagradzany na podstawie honorarium (zgodnie z umową o pracę). Jeśli chodzi o kartę podatkową, nie jestem pewny, czy ją złożyłem, więc chyba rzeczywiście jest to obliczone na podstawie wynagrodzenia z tytułu honorarium, czyż nie?

Napisany przez eichi
Płacenie podatków na zasadzie honorariatu - skorzystaj z możliwości kształtowania swojej sytuacji podatkowej
Brzmi to całkiem interesująco dla Ciebie