Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Czy żona może być zatrudniona w ubezpieczeniu zdrowotnym?

Napisany przez ADMCI4
Jestem fotografem i prowadzę własne studio fotograficzne oraz sklep fotograficzny. Moja żona chce teraz wrócić do pracy i zostanie zatrudniona u mnie. Dotychczas była ubezpieczona w ramach ubezpieczenia zdrowotnego obowiązkowego i chce tam pozostać. Ja sam jestem ubezpieczony prywatnie. Czy mogę mimo to zarejestrować moją żonę w ubezpieczeniu zdrowotnym obowiązkowym, jeśli jest zatrudniona u mnie? Czy decydujący jest tu status rodzinny i czy również ona musi przejść na ubezpieczenie zdrowotne prywatne?

Napisany przez EasyD
Twoja żona może pozostać w ubezpieczeniu zdrowotnym publicznym.

Napisany przez mstein
Cześć,

Pani żona może być spokojnie ubezpieczona w publicznym ubezpieczeniu zdrowotnym. Jej stan cywilny i fakt, że jesteś objęty prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym, nie stoją temu na przeszkodzie.

Napisany przez Kasamia
Pańska żona może zdecydowanie pozostać ubezpieczona w obowiązkowym systemie zdrowotnym. Tutaj pojawia się jednak pytanie dotyczące formy ochrony ubezpieczeniowej. Jeśli pracuje w Pańskim przedsiębiorstwie jako obca pracownica, to musi zostać zarejestrowana jak „normalny” pracownik. Jeśli jednak pracuje w ramach działalności rodzinnej, nie jest obowiązkowo objęta ubezpieczeniem. W takim przypadku zazwyczaj konieczne jest dobrowolne ubezpieczenie (jeśli dochody przekraczają limity kwalifikacji do ubezpieczenia rodzinnych).

Napisany przez AV-Planer
Cześć AchimA,

jeśli nie jest zatrudniona u Ciebie jako pracownik na część etatu lub jeśli nie płacisz jej wynagrodzenia powyżej JAVG, to musi ona mieć ubezpieczenie zdrowotne na mocy prawa, ponieważ wtedy występuje obowiązek ubezpieczenia.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kryptowalutami […]