Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: Pytanie dotyczące prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego.

Napisany przez Sallyann
Drogi Forum,
może ktoś udzielić mi informacji na następujące pytanie:

Jeśli ktoś jest prywatnie ubezpieczony, ale przebywa za granicą (Kuba) około 9-10 miesięcy w roku, tam ma również swój główny punkt życia (żona, Dom) i przyjeżdża do Niemiec 2 razy w roku, aby się przebadać / przejść badania kontrolne - czy może to sprawić problemy z ubezpieczeniem?
Niestety nie znam się w ogóle na tym temacie i będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

Pozdrowienia
Sallyann

Napisany przez Leroy
1. Czy aktualnie jesteś prywatnie ubezpieczony? Dlaczego twój doradca/firma nie może Ci pomóc w tej kwestii?

2. Musisz ubezpieczyć się w kraju, w którym mieszkasz głównie (czasowo). Z twoimi danymi mieszkasz & żyjesz na Kubie (zazdroszczę !!!) i na ogół przebywasz na urlopie w Niemczech.
Tylko jeśli planujesz przebywać w D niemczech 6 miesięcy lub dłużej, MUSISZ się tutaj ubezpieczyć.

Mam nadzieję, że mogłem pomóc.

Napisany przez Sallyann
Cześć Leroy,

Dziękuję za odpowiedź. Chodzi o moje pytanie i tak, osoba, o którą pytasz, ma obecnie prywatne ubezpieczenie zdrowotne w Niemczech (Debeka). Przeczytałam tylko w innym wątku, że - cytuję - P /Z / BE Tarife Weltgeltung ohne zeitliche Begrenzung und gebundenen Wohnsitz in Deutschland.

Pozdrowienia,
Sallyann

Napisany przez Matthew Pryor
Cześć sallyann,
odpowiedź kryje się w warunkach umowy Debeki. W §15, ustęp 3 jest napisane:

Jeśli ubezpieczona osoba przenosi swój stały pobyt do innego państwa niż to wymienione w §1, ustęp 5, wówczas stosunek ubezpieczenia kończy się, chyba że zostaje kontynuowany na podstawie innej umowy.