- wt sty 29, 2013 7:19 am
Cześć wszystkim,
w ostatnich tygodniach zająłem się planowaniem moich inwestycji emerytalnych i majątkowych. Przeczytałem kilka pomocnych postów na forum, ale skorzystałem także z innych informacji.
Szukam tutaj sugestii, krytycznych uwag, osób myślących nietypowo oraz kontrowersyjnych dyskusji dotyczących moich planów.
Oto informacje:
1. Doświadczenie z inwestycjami finansowymi
Nie jestem kompletnym nowicjuszem, ale też nie jestem zawodowcem. Zebrałem pewne doświadczenia.
2. Przedstawienie istniejących pozycji funduszy:
Nie mam dotychczasowych pozycji w funduszach. Ze względu na osobiste okoliczności niedawno nie musiałem zwracać uwagi na planowanie emerytalne i majątkowe.
3. Gotowość czasowa do zarządzania swoimi funduszami:
Na dłuższą metę nie chcę się tym zbyt wiele zajmować. Regularnie (co najmniej 2 razy w roku) będę sprawdzać i dostosowywać moje inwestycje. Ma to być przede wszystkim długoterminowa inwestycja.
Dlatego dążę do pasywnej strategii z długoterminowym podejściem.
4. Typ ryzyka/chęć do ryzyka/Zarządzanie stratami:
Ze względu na mój długi horyzont inwestycyjny mogę zachować spokój w przypadku tymczasowych okresów słabości. Mam umiarkowaną gotowość do ryzyka, tymczasowe straty do około 30% są akceptowalne.
Moje oczekiwania co do zwrotu wynoszą 4-5%.
5. Czy skupiasz się bardziej na zwrocie czy na bezpieczeństwie?
Bezpieczeństwo jest uwzględnione w mojej strategii inwestycyjnej. Jednak z uwagi na długoterminowy horyzont inwestycyjny zależy mi bardziej na zysku. W późniejszym wieku będę inwestować w bardziej bezpieczne formy inwestycji.
Informacje dotyczące inwestycji:
1. Wiek: 33 lata
2. Sytuacja zawodowa: Pracuje na etacie
3. Wykorzystany limit zwolnienia podatkowego dla oszczędności?: Nie
4. Czy chcesz aktywne i/lub pasywne fundusze?: Chętnie pasywne budowanie majątku, ponieważ nie mam czasu, aby poświęcać na to kilka godzin tygodniowo. W sumie nie mam też ochoty.
Moje planowane inwestycje:
1. Horyzont inwestycyjny: