Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestowanie pieniędzy dla wnucząt WHEN wypłata w wieku 18 lat)

Napisany przez GG-Anderson
Cześć wszystkim,

Ponieważ nie znam się na finansach, mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.

Oto sytuacja:

Mój dziadek (88 lat) chciałby zainwestować dla swoich prawnucząt (po 1000 € każde). Ta kwota ma zostać wypłacona po osiągnięciu 18. roku życia. Moja pierwsza siostra otrzymuje pomoc od państwa (mieszkanie itp.). Czy dzieci w ogóle mogą przyjąć takie prezenty? Co się stanie, jeśli mój dziadek umrze wcześniej. Ma już 88 lat.

W przypadku mojej drugiej siostry jest podobnie. Dodatkowo ona nie potrafi zarządzać pieniędzmi. Mój dziadek jej nie ufa. Innymi słowy, sama wydaje te pieniądze (lęk).

Czy istnieje sposób, aby mój dziadek mógł się upewnić, że pieniądze trafią tylko do dzieci?

Inna opcja to to, że przejdzie to przez moje imię dla dzieci. Ale co się stanie, na przykład, jeśli stracę pracę?

Pytania pełne pytań.

Mam nadzieję, że ktoś mi tutaj pomoże lub poda wskazówkę.

Dzięki & Pozdrowienia od nowego członka forum.

GG Anderson

Napisany przez Ravemaster84
Istnieje możliwość prowadzenia umów oszczędnościowych i kont na imię prawnuka. Oznacza to, że pieniądze wpłacane tam faktycznie należą do prawnuka. W takiej sytuacji konieczne jest jednak podpisanie umowy przez opiekunów prawnych, ponieważ osoby niepełnoletnie są reprezentowane. Oznacza to również, że prawni opiekunowie są uprawnieni do dysponowania pieniędzmi, ale tylko wtedy, gdy można udowodnić, że pieniądze faktycznie są używane na rzecz dziecka.

Napisany przez verschaukelt
Ale uwaga! Jeśli Siostra 1 pobiera świadczenia społeczne lub dzieci, nie mogą to być świadczenia ALG 2! Tutaj obowiązują bardzo surowe kryteria, a w ramach świadczenia ALG 2 także pieniądze, które dzieci dostają w prezencie, są traktowane jako dochód.