Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Wypłata nadgodzin / premii.

Napisany przez sparfuchs2012
Cześć wszystkim,

W moim obecnym miejscu pracy mam bardzo elastyczne uregulowanie nadgodzin. Otrzymuję stawkę godzinową w wysokości X €, przepracowane godziny są gromadzone na koncie firmowym. Na koniec miesiąca otrzymuję ustalony umownie miesięczny wynagrodzenie, które jest potrącane o nadgodziny przepracowane, reszta pozostaje na koncie firmowym.

Ponieważ pracuję w firmie od kilku lat i dużo pracowałem, zgromadziłem dużą sumę pieniędzy na koncie. Ponieważ wkrótce chciałbym kupić nieruchomość, chciałbym wypłacić wszystkie pieniądze. Gdy obliczyłem, ile powinno mi pozostać, prawie spadłem z krzesła! Jestem żonaty i mam klasę podatkową 3.

Chciałem zapytać, czy istnieje sposób, aby wypłacić pieniądze w taki sposób, aby zaoszczędzić na podatkach? Czy lepiej wypłacać to stopniowo, czy raczej wszystko na raz? Kiedyś gdzieś słyszałem, że najbardziej sensowne jest wypłacanie dużych kwot pieniędzy tylko raz w roku, to znaczy wraz z wynagrodzeniem za kwiecień. Jeśli dobrze pamiętam, to gdzieś była mowa o klauzuli marcowej?

Z góry dziękuję za wasze odpowiedzi.

Pozdrowienia

Napisany przez 2Bolitho
Sollstunden są odejmowane od godzin faktycznych na koniec miesiąca. Byłoby dziwne, gdyby chodziło o nadgodziny...

Nie znam klauzuli dotyczącej marca. Kiedy i w jaki sposób pieniądze zostaną wypłacone, w zasadzie nie ma znaczenia. Korekta następuje pod koniec roku poprzez złożenie deklaracji podatkowej i otrzymanie zawiadomienia podatkowego.

Napisany przez Finanzinho
Istnieje klauzula marcowa. Zastosowanie znajdzie również w przypadku jednorazowej wpłaty do końca tego miesiąca.

Krótki opis znajdziesz na stronie wikipedia pod hasłem: klauzula marca