Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Wykorzystać niskie stopy procentowej.

Napisany przez ArmerTeufel71
Cześć,
Ryzykując, że specjaliści mnie zasypią kamieniami, podnoszę już wielokrotnie omawiany temat:
Chodzi o pożyczanie pieniędzy po korzystnych stopach procentowych i ponowne inwestowanie ich w sposób zyskowny, lub przynajmniej zabezpieczający.

Chciałbym przedstawić przykład, aby można było nieco praktyczniejsze wytłumaczenie moich myśli.

Na wstępie dodam, że jestem laikiem, który od czasu do czasu zastanawia się nad różnymi kwestiami.

Idę do banku i pożyczam 50000 € na 2,5% odsetek.
Stopa inflacji wynosi 1,5%

W sumie 4%, które muszę uzyskać, aby nie ponieść strat. Czy tak jest, prawda?

Żaden bezpieczny rodzaj inwestycji tego nie przyniesie, przynajmniej ja nie znam takiego.

Postawiłbym więc na wzrost stóp procentowych i spekulował, że nadrobię początkowe straty.

Co prawdopodobnie nie nastąpi średnioterminowo (~5-8 lat).
Do momentu spłacenia kredytu również zaoszczędziłbym 50000 €, bez potrzeby zaciągania kredytu.

Czy coś przeoczyłem, dlaczego ten rodzaj inwestycji jest wciąż tak powszechny? Nie rozumiem tego.

Za kilka luźnych myśli, które wytrącą mnie z rutyny, będę naprawdę wdzięczny.

Pozdrowienia
Werner

Napisany przez Ravemaster84
Skąd dostajesz pożyczkę w wysokości 2,5%?
Na jaki okres bierzesz pożyczkę?
Co się stanie, jeśli Twój inwestycja nie przyniesie 4%?

Cześć Ravemasterze,
nie jestem zwolennikiem historii z ponownym inwestowaniem. Ale moje liczby są rzeczywiste.

Te 2,5% to dodatkowe finansowanie kredytu hipotecznego, więc są one prawdziwe.
Okres kredytowania to 10 lat.
Inflacja wynosząca 1,5% również powinna pasować.