Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Czy możliwy jest zakup mieszkania z tym budżetem?

Napisany przez Hessenchris
Hej wszystkim,

moja partnerka (27 lat) i ja (29 lat) obecnie wynajmujemy mieszkanie i płacimy 650€ miesięcznie za 90m².
Od jakiegoś czasu zastanawiamy się, czy nie byłoby sensownie pomyśleć o finansowaniu mieszkania własnościowego.

Oczywiście obecnie kuszą niskie stopy procentowe, ale ceny nieruchomości znacząco wzrosły. Nasze wymarzone mieszkanie (mieszkanie własnościowe) tutaj w okolicy kosztuje około 170.000-199.000€.
Do tego doszłyby koszty nabycia oraz w najgorszym przypadku koszty pośrednika w wysokości 5,95%.
Ogólnie więc byłoby to około 223.000€, jeśli pośrednik nie ustąpi.

Ja sam pracuję od 3 lat i obecnie zarabiam miesięcznie od 2500 do 3100€ (netto). Dodatkowo otrzymuję 14 pensji rocznie. (13. pensja to premia świąteczna)
Na koniec tego roku przewidywany jest wzrost wynagrodzenia o 10-14%.

Dodatkowo moja partnerka zarabia 1250€/miesiąc (netto), co dzięki ukończeniu kursu doszkoleniowego w przyszłym roku wzrośnie o dodatkowe 10%. (taryfa)

Teraz jednak dochodzimy do mniej pozytywnego punktu, jakim jest kapitał własny.
Niestety nie udało nam się uzbierać dużej ilości kapitału własnego w międzyczasie. Główne powody to zakup mebli do obecnego mieszkania oraz kupno samochodu. Obecnie spłacany jest kredyt w wysokości 300€ miesięcznie, który jest bez problemu regulowany. Za 4 lata kredyt ten również zostanie spłacony. Chciałbym jednak zachować ten miesięczny wydatek w wysokości 300€ w kalkulacji, ponieważ w przypadku ewentualnego samochodu służbowego (możliwy w przyszłości) również by się on pojawił.

To, co moglibyśmy obecnie przyczynić się do zakupu:

- Kapitał własny w wysokości około 13.000€ na koncie oszczędnościowym