Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: ubezpieczenie emerytalne - jak znaleźć właściwe produkty?

Napisany przez lukestylez
Witajcie,

mam 27 lat, jestem zatrudniony na stałe i studiuję wieczorowo (najpóźniej do marca 2014 powinienem mieć tytuł licencjata).
Niestety jeszcze nie zająłem się odpowiednio tematem emerytur ani nie jest mi łatwo określić, na jakie produkty można postawić, ponieważ nie mogę znaleźć większych zestawień różnych dostawców.

Niedawno odbyłem badanie finansowe w Sparkasse, gdzie również poruszono kwestię emerytur. W ciągu ostatnich 2 lat samemu udało mi się zgromadzić około 25000€ kapitału, który obecnie leży na kontach oszczędnościowych i który częściowo pożyczyłem prywatnie przyjaciołom.
Mogę bez problemu odkładać miesięcznie 1000€, nie rezygnując z żadnych luksusów.

Moim głównym problemem jest po prostu to, że nie wiem, na jakie produkty powinienem postawić. Umowa oszczędnościowa? Riester? itp.

Na jakich kryteriach można ocenić, czy dany produkt jest dobry?

Gdzie można uzyskać niezależne doradztwo w zakresie produktów emerytalnych? Oczywiście doradcy będą zalecać produkty, które zapewnią im najwyższą prowizję.

Chcąc rozłożyć ryzyko, planuję inwestować w różne produkty. W przypadku Sparkasse zakładaliśmy miesięczną kwotę 500€.

Te 500€ zostały podzielone na 3 produkty:
- ubezpieczenie emerytalne z funduszem inwestycyjnym (200€ miesięcznie)
- rachunek emerytalny Riester (156€ miesięcznie)
- umowę oszczędnościową (jednorazowa wpłata części mojego obecnego kapitału + 100€ miesięcznie)

Ostatni produkt w ogóle mi się nie podoba, ponieważ po 10 latach (120 x 100€ = 12000€) + jednorazowa wpłata (np. 10000€) otrzymałbym mniej niż suma obu kwot > 22000€

Jak więc właściwie zabezpieczyć swoją emeryturę?

Pozdrowienia Luke

Napisany przez verschaukelt