Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Doradztwo w zakresie oszczędzania

Napisany przez Marv7
Cześć,

nazywam się Marvin, mam 22 lata i pracuję na pełen etat od 3 lat.
Na początku nie oszczędzałem zbyt dobrze pieniędzy, które zostały mi ze względu na wynagrodzenie, ale od tego roku zacząłem regularnie przelewać pewną kwotę na konto oszczędnościowe. Obecnie mam na nim 1000 euro, które wykorzystuję również na takie rzeczy jak przeglądy/naprawy samochodu lub inne większe zakupy. Oprócz tego mam również konto oszczędnościowe, na które co miesiąc trafia 50 euro.
Teraz mam możliwość zaoszczędzenia około 378 euro miesięcznie, jednak czasem, gdy wychodzę na weekend, może to być trochę mniej, więc powiedzmy, że 300 euro, nie martwiąc się o końcu miesiąca.
Teraz zadaję sobie pytanie, jak mogę lepiej ulokować te pieniądze. Rozważałem już fundusz inwestycyjny, ale muszę przyznać, że nie jestem zbyt skłonny do ryzyka, jeśli chodzi o pieniądze.

Mam nadzieję, że dostanę od was dobrą radę

Napisany przez Ravemaster84
Konsultacji tutaj nie ma (nie można). Mogą być udzielane jedynie wskazówki i zalecenia.

W zasadzie powinno się mieć rezerwę na koncie oszczędnościowym. Zawsze krąży zasada o trzy do sześciu miesięcy netto wynagrodzenia. Osobiście mam 0,5 miesięcznego wynagrodzenia na koncie oszczędnościowym zintegrowanym z rachunkiem bieżącym, a na innym koncie oszczędnościowym leży jeszcze jedno wynagrodzenie netto. Dla mnie to w pełni wystarcza. Jeśli radzisz sobie z 1000 euro, w porządku. W razie utraty pracy trzeba jednak być w stanie przetrwać kilka tygodni, albo gdy zepsuje się auto/pralka itp. Stanowi to krótkoterminowe zapotrzebowanie finansowe i obejmuje twoją płynność finansową.