Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Jakie ubezpieczenie samochodowe wybrać? Opinie, wskazówki, triki i rekomendacje.

Re: Czy dostaje się pieniądze z powrotem przy rezygnacji z samochodu?

Napisany przez ADMCI4
Kochani.... mój ojciec postanowił, że niedługo nie będzie już jeździć samochodem. Uważam to za bardzo rozsądne i popieram ten pomysł.
Niedługo otrzymał rachunek na kolejny rok i już go opłacił. Jeśli chce zrezygnować z samochodu w ciągu najbliższego roku, co się stanie z nadpłaconą składką?
Czy w takim przypadku jest zupełnie nieskomplikowane otrzymanie zwrotu pieniędzy, czy ubezpieczyciele oferują tylko ich zrekompensowanie w inny sposób?
Moich rodziców mają także w tej samej firmie ubezpieczenia majątkowe i OC, więc w razie wątpliwości możliwe jest ich zrekompensowanie. Oczywiście byłoby znacznie lepiej, gdyby mogli po prostu dysponować tymi pieniędzmi. Niestety, nie mam doświadczenia z ubezpieczeniami samochodowymi.... Tonio

Napisany przez AV-Planer
Ubezpieczenia samochodowe są rozliczane na dzień. Gdy pojazd jest wyrejestrowany, urząd komunikacji automatycznie wysyła powiadomienie do ubezpieczyciela. Ten przygotowuje fakturę za niewykorzystaną część składki i zwraca nadpłaconą kwotę.

Napisany przez winfoer
I podatek zostanie również zwrócony proporcjonalnie!

Napisany przez Saskia63

Ubezpieczenia samochodowe są rozliczane na dzień. Jeśli samochód zostanie wyrejestrowany, Urząd Komunikacji automatycznie wysyła powiadomienie do ubezpieczyciela. Ubezpieczyciel wystawia fakturę za odprowadzoną część składki i zwraca nadpłaconą kwotę.

Tak samo było u mnie!

Napisany przez Lisa2013
To działa w pełni automatycznie...tylko nie zawsze jest pewne, kiedy otrzymasz płatność

Napisany przez Michael-lemsi
Tak, zostanie to automatycznie zwrócone. Ale jak już wspomniała moja poprzedniczka, może to potrwać miesiącami.

Napisany przez dschimi
Wszystko zostało już powiedziane.