Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Zainwestować 10 000€ w ubezpieczenie?

Napisany przez Kneifzange
Cześć wszystkim,

mam 28 lat i obecnie mam 10 000 euro, które chciałbym wykorzystać, aby zrobić coś dobrego dla mojej przyszłości.

Nie mam BAW ani niczego innego. Zarabiam nieco poniżej 30 tysięcy rocznie i studiuję w niepełnym wymiarze godzin.

Z jednej strony mogę położyć te 10 000 euro na Rübodirekt i co miesiąc zarabiać kilka euro.
Z drugiej strony mogę jednak zawrzeć ubezpieczenie, które będzie co miesiąc korzystać z tych 10 000 euro. Jednak wszędzie słyszę ciągle tylko, że to niczego nie przynosi, że to oszustwo itp.

BAW zostałaby w zasadzie zmarnowana z powodu podatku, który płaci się na koniec itp.

Jeśli istnieją odpowiednie formy lokowania pieniędzy, które powinienem bliżej sprawdzić, proszę mnie o nich poinformować.

Napisany przez 2titan1981
a to, co teraz wkładasz, przyniesie mniej niż inflacja. BAW może jednak być opłacalne, jeśli pracodawca również coś dołoży. Ponieważ praktycznie wszystko, co dostajesz skądkolwiek, musisz i tak opodatkować.

Napisany przez Kneifzange
W BAV jest przekazywane 50%. Ale pojawiają się trudności, gdy zmienia się pracę lub jest się przez pewien czas bezrobotnym...

Napisany przez 2titan1981
Myślisz, że nie ma żadnych problemów, jeśli nie masz PPK?
PPK nie jest dotknięta zasiłkiem Hartz IV, jeśli o to chodzi.
Po prostu tak jest, że w dzisiejszych czasach zdarza się zmieniać pracę i miejsce pracy. PPK można kontynuować u nowego pracodawcy w ramach starej umowy lub zawrzeć nową umowę.

Napisany przez Andre_Neuwald
Cześć,