Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Otrzymać kredyt w niewłaściwym momencie

Napisany przez wolfer
Cześć,

Na szczęście natrafiłem na to forum.

Mam następujący problem.
Niestety mój ojciec przechodzi na emeryturę, a moja matka obecnie pracuje tylko na pół etatu.
Moja siostra, która posiada nieruchomość o wartości około 300 000 € generującą miesięczny dochód z najmu w wysokości niecałych 1000 €, jest niestety również bezrobotna.
Obecnie jestem studentem i od sierpnia mam otrzymać umowę terminową na początek na 6 miesięcy, zarabiając około 1400 € netto.

Obecnie jesteśmy zainteresowani dwoma mieszkaniami i chcielibyśmy je kupić, ale dotychczas nie udało nam się uzyskać finansowania od banków ze względu na brak stałego dochodu lub wystarczającego dochodu.

Posiadamy 130 000 € kapitału własnego, a każde mieszkanie kosztuje około 180 000 €.
Pomyśleliśmy o wzięciu 100 000 € kredytu na 15 lat od KFW, plus 10 000 € dofinansowania do spłaty, ze względu na energooszczędne nowe mieszkanie.
Oraz 150 000 € kredytu od banku.
KFW oferuje około 1,8% na 15 lat, a banki 2,4% na 10-letnie kredyty.
Sumarycznie rata wyniesie około 2400 €.
Wynajmując oba nowe mieszkania, uzyskujemy co najmniej 1400 € dochodu z najmu, oraz dodatkowo 1000 € z własnego mieszkania, co daje łącznie 2400 €.

Niestety Deutsche Bank i Commerzbank nie są zainteresowane, mimo że kredyt byłby w pełni zabezpieczony, ponieważ posiadamy już mieszkanie własnościowe (o wartości co najmniej 300 000 €) i kapitał własny (130 000 €) wynosi prawie 30%. Potrzebujemy podsumowując 100 000 € od KFW i 150 000 € od banku, łącznie więc tylko 250 000 €.

Jak postąpić najlepiej lub z jakimi bankami się skontaktować?
Myślę, że wszyscy członkowie rodziny zaczniemy w przyszłości ponownie pracę, ale obecny moment jest niefortunny.

Napisany przez 6Bankkaufmann