Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Własność nieruchomości w młodym wieku.

Napisany przez wertze85
Liwi właściciele nieruchomości, jestem nowy w forum, więc WITAM wszystkich.

Wstępnie chciałbym dodać, że nie chcę budować, ale chcę uzyskać od was radę na temat nieruchomości ogólnie.
Jestem w skomplikowanej sytuacji i nie mam w bliskim kręgu rodzinnym nikogo, z kim mógłbym porozmawiać na ten temat.
Poprzez ten post liczę na cenne doświadczenia oraz przede wszystkim porady i wskazówki.

Moja sytuacja:
Ja (26 lat) mieszkam z moją dziewczyną (29 lat) w !małym! kawalerce studenckiej, gdzie płacimy bardzo niską czynsz. Od stycznia 2014 roku pracuję (początkujący w zawodzie). Moja dziewczyna ukończyła studia 3 lata temu. Obydwoje (aktualnie bez dzieci) mamy miesięczny dochód netto 4400 EUR. Aktualnie jesteśmy w stanie zaoszczędzić miesięcznie 2000 EUR. Mimo to jesteśmy już zmęczeni małym mieszkaniem (ok. 45 mkw.).

Ona zdecydowanie chce kupić nieruchomość. Ja jestem zdezorientowany, ponieważ cała przyjemność wydaje mi się trochę za droga przy małym kapitale własnym (aktualnie ok. 15 000 EUR).
Marzeniem byłby Dom jednorodzinny z ogrodem, ewentualnie zakup mieszkania własnościowego.
Czynsz to wprawdzie wyrzucone pieniądze, ale wydaje mi się, że tutaj mamy jasną elastyczność i możliwe, że nawet większe bezpieczeństwo niż w przypadku nieruchomości, prawda?
Przy zakupie nieruchomości o wartości ok. 150 000 EUR miałbym koszty dodatkowe w wysokości 15 000 EUR. Do tego dochodzą koszty wyposażenia wnętrza, ewentualnie drobne prace renowacyjne itp.?
Miesięczna spłata w wysokości ok. 1000 EUR oznaczałaby, że spłacilibyśmy Dom po 18,4 roku. Oznacza to długie związanie z jednym miejscem.