Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Kupić mieszkanie własnościowe?

Napisany przez zado
Cześć wszystkim,

moi rodzice uważają, że sensownym pomysłem dla mnie byłoby kupienie mieszkania, ponieważ stopy procentowe są niskie. Im szybciej je kupisz, tym szybciej będzie spłacone. Obecnie wynajmuję mieszkanie.

Mam obecnie 26 lat i pracuję od 3 lat (wcześniej studiowałem). Teraz znaleźliśmy czteropokojowe mieszkanie, które bardzo mi się podoba.

Mieszkanie z dwoma miejscami parkingowymi kosztuje 290 000€. Obecnie moje wynagrodzenie netto wynosi 1940€. Bez samochodu służbowego byłoby to 2250€. Czy mogę to sfinansować z mojego wynagrodzenia? Czy może powinienem wziąć mniejsze mieszkanie. Moi rodzice chcieliby wspierać mnie 200€ miesięcznie. Mam 50 000€ kapitału własnego na zakup.

Mieszkanie jest w okolicy, gdzie obecnie mieszkam. Nie wiem jednak, czy chcę tu mieszkać w przyszłości. Moja dziewczyna, z którą jestem od kilku miesięcy, mieszka 250 km ode mnie. Być może chciałbym za kilka miesięcy/lata przeprowadzić się do niej. Czy w takim przypadku powinienem po prostu wynająć mieszkanie? Czy to oznacza, że jeszcze nie powinienem kupować mieszkania?

Czy moglibyście wyrazić swoją opinię na te dwie kwestie?

Pozdrowienia
Zado

Napisany przez 6Bankkaufmann
Generalnie interesujące jest inwestowanie w aktywa rzeczowe, czyli kupno mieszkania. Jednak istnieje różnica między kupnem mieszkania na własne potrzeby a na wynajem.
To powinno być jasne od samego początku. Jeśli planują Państwo kupić nieruchomość do wynajmu, opłata za czynsz będzie odliczana jako wydatek w budżecie domowym.
Najbardziej sensowne byłoby więc zakupienie do własnej potrzeby.