Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych ubezpieczeń.

Re: Zwolnić ubezpieczenie na życie, kredyt samochodowy

Napisany przez MKristen
Hej wszystkim
jestem laikiem, ale chętnie zajmuję się pieniędzmi. Być może ktoś może mi pomóc, ponieważ nie do końca rozumiem pewne zależności. Mam teraz 29 lat i w wieku 18 lat podpisałem umowę na ubezpieczenie na życie, co dzisiaj mnie irytuje. Następujące dane ubezpieczenie na życie z funduszem inwestycyjnym w Zurychu Rozpoczęcie: 1.12.04 Czas trwania: 46 lat Wysokość miesięcznej składki: 100 € Wpłacone: 11.600 € Wartość umowy dzisiaj: 10.425 € Chciałbym teraz spłacić swoje kredyt samochodowy w wysokości około 10.000 € po oprocentowaniu 5,9% i użyć w tym celu pieniędzy z umowy na ubezpieczenie na życie. Uważam, że umowa na ubezpieczenie na życie jest zbyt ryzykowna, dodatkowo kupię ubezpieczenie na życie ryzyka w razie potrzeby, gdy nadejdzie czas z żoną i dzieckiem, mam również dodatkowe ubezpieczenie emerytalne z zabezpieczeniem dla wdowy w ramach planu firmy. Mam też dodatkowe ubezpieczenie na wypadek niezdolności do pracy, które nie jest objęte umową na ubezpieczenie na życie. Teraz wolę oszczędzać miesięczną składkę na kredyt samochodowy i 100 € z umowy na ubezpieczenie na życie na koncie oszczędnościowym, z możliwością swobodnego dostępu do tych pieniędzy. Sądzę, że można to zrobić w ten sposób, ale czy przemawia przeciwko temu coś zasadniczego? Strata związana z umową na ubezpieczenie na życie już miała miejsce. Teraz jeszcze dwie dla mnie bardzo istotne pytania 1. Jeśli teraz zrezygnuję z umowy (przed 12 latami), czy muszę zapłacić podatek mimo braku zysku? -1175 € strata. 2. W drobnych czcionkach napisane jest coś takiego art. 12 ust. 3 Zgodnie z art. 176 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach mamy obowiązek zwrócić wartość wykupu w przypadku wypowiedzenia umowy - o ile już powstała - Wartość wykupu zostaje obliczona na dzień odejścia według uzna