Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych ubezpieczeń.

Re: Zbyt niska wartość wykupu - Oświadczenie dotyczące ubezpieczenia na życie.

Napisany przez tomrossi
Cześć forum,
mam nadzieję, że możecie mi pomóc. Zamroziłem składkę jednego z moich kont emerytalnych i teraz je wypowiedziałem.
Pytania:
Czy wartość wykupu jest odpowiednia?
Nie jestem prawnikiem, czy to co jest napisane w oświadczeniu jest poprawne?
Jakie dalsze działania byście zalecali?

Ponieważ wartość wykupu wydała mi się zbyt niska z powodu orzeczeń BGH, poprosiłem o wykaz ubezpieczenia.

Wiadomość dotycząca zarządzania skargami HL z dnia 30.07.2014

Szanowni Państwo,

W potwierdzeniu wypowiedzenia jest podana kwota wypłaty w wysokości 4242,17 euro.

Proszę o przesłanie mi szczegółowego podziału składek, w którym dla każdego zeszłego roku dokładnie określono, ile zostało zapłacone, jaka część została potrącona na koszty zawarcia i zarządzania oraz koszty związane z ryzykiem, jaka kwota faktycznie została zainwestowana ("kwota inwestycyjna") i jak wysokie są odpowiednie sumy całkowite.

Oświadczenie ubezpieczenia:

Dziękuję z góry

Napisany przez uwehaensch
Cześć, nikt tutaj nie jest w stanie obliczyć ani powiedzieć.
Ogólnie rzecz biorąc, ubezpieczyciel ma rację wskazując na koszty. Umowy MLP są zawsze dość drogie, zarówno jeśli chodzi o opłaty początkowe, jak i opłaty za zarządzanie. Według mojego doświadczenia, wartość wykupu wcale nie jest niezwykle niska (w stosunku do wartości). Ponadto fundusze (zarządzane inwestycje) nie odznaczają się szczególnie dobrym wynikiem inwestycyjnym. Proszę pamiętać, że polisa z funduszem inwestycyjnym generuje koszty zarówno na poziomie funduszu, jak i dla ubezpieczyciela, przynajmniej koszty zarządzania i inne bieżące koszty.