Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Fundusze inwestycyjne Deka - Sparkasse

Napisany przez neutrogena
Cześć wszystkim,

uważam, że dwa tygodnie temu popełniłem wielki błąd. Dostałem 11 000 euro z ubezpieczenia na życie i wpłaciłem je na moje konto oszczędnościowe w Sparkasse. Podczas jednej z wizyt w banku, pracownica zasugerowała mi umówienie spotkania z moim doradcą finansowym, aby zainwestować te pieniądze. Muszę przyznać, że nie mam zbyt dużego doświadczenia w tych sprawach (co bardzo sobie teraz wyrzucam) i od dawna jestem klientem Sparkasse, dlatego miałem duże zaufanie do tego banku. Na spotkaniu doradca po rozmowach zalecił mi zainwestowanie pieniędzy w fundusz mieszany Deka. Przekonał mnie do tego i powiedział, że jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż trzymanie pieniędzy na koncie oszczędnościowym. Zgodziłem się, ponieważ wszystko brzmiało dla mnie dobrze i byłam zadowolona, że moje pieniądze zostały zainwestowane. Jednak gdy przypadkowo porozmawiałam z innym doradcą finansowym, ten przypomniał mi sumienie i powiedział, że zainwestowanie w Fundusze inwestycyjne Deka to zły pomysł, ponieważ mają one niewielką marżę zysku, a bank i Deka pobierają 5% opłat na początku. Ponadto, akcje są już tak wysoko wycenione, że prawdopodobnie spadną. Doradził mi jak najszybciej wypłacić fundusz i zapytać doradcę, czy 5% mogą zostać zwrócone na zasadzie wyłącznie dobrej woli. Wiedział, że Sparkasse czasami tak robi. Dlatego zalecił mi argumentować, że jestem studentką i nie mam dużo pieniędzy. Nawet jeśli nie odzyskam pieniędzy, powinnam według niego zlikwidować fundusz, ponieważ zyski są zbyt niskie a w końcu z dużym prawdopodobieństwem stracę pieniądze. Bardzo się sobie wyrzucam, ponieważ jestem studentką, mam 25 lat i powinnam to wiedzieć lepiej. Po prostu zaufałam doradcy, choć to brzmi idiotycznie, ponieważ był w moim wieku i wsz