Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Dokąd z tym pieniądzem?

Napisany przez hinterlufer
Chciałbym krótko opisać moją sytuację:

Jestem uczniem i w przyszłym roku skończę naukę. Następnie zamierzam kontynuować edukację (studia) i pracować dodatkowo.
Teraz zamknąłem swoje konto oszczędnościowe ze względu na śmiesznie niskie oprocentowanie (0,125% w skali roku) i obecnie mam około 8000€ zgromadzonych środków, które chcę zainwestować z niskim ryzykiem, aby przyniosły zysk przez długi okres czasu.
Aktualnie mogę liczyć na około 100€ miesięcznie netto (po odjęciu wszystkich wydatków).

Moje rozważania są następujące:

1000€ na koncie bieżącym na bieżące wydatki
2000-3000€ zainwestować w różne fundusze (podzielone na 1000€ każdy) na okres około 10 lat z oczekiwaną stopą zwrotu 6-8% w skali roku, możliwie niskim ryzykiem
4000-5000€ ulokować jako lokatę terminową na krótki okres (3-5 lat) z oprocentowaniem 1,8%-2,1% w DenizBank
Pozostałą kwotę miesięcznie trzymać na rachunku oszczędnościowym z oprocentowaniem 0,8%-1,1% (ING-DiBa lub DenizBank)

Co sądzicie ogólnie o takim podziale?

Już znalazłem kilka interesujących mnie funduszy:

1. Comgest Growth Europe Acc

Dlaczego? Rating Gold Morningstar, pasuje do mojej strategii inwestowania w Europie, podczas gdy drugi fundusz inwestuje w kraje rozwijające się.

2. First State Global Emerg Mkts Ldrs A EUR

Dlaczego? Również Rating Gold Morningstar, ten sam powód co powyżej

3. Franklin Biotechnology Disc A Acc $

Dlaczego? Mam dobrą znajomość w dziedzinie biotechnologii, 4 gwiazdki Morningstar

4. KBC Equity Fd - Food & Beverages Inc

Dlaczego? Jestem również dobrze poinformowany w dziedzinie żywności i napojów, 4 gwiazdki Morningstar