Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Czy zmiana obiektu po rozwodzie ma sens?

Napisany przez Sepu
Cześć wszystkim,

jestem tutaj nowy i dość zielony jeśli chodzi o sprawy bankowe.

Chciałbym teraz trochę odnaleźć się w tej sytuacji:

W maju 2010 roku ja i moja była żona kupiliśmy Dom.
Wzięliśmy trzy kredyty (2x niemiecki Bank und 1x KFW) oraz dodatkowo założyliśmy konto oszczędnościowe.
Niestety nasze małżeństwo się rozpadło i zostaliśmy zmuszeni sprzedać nieruchomość. Ma to nastąpić wkrótce, ponieważ znaleziono zainteresowanego kupnem.
Oczywiście, ze względu na pełne sfinansowanie, musimy zapłacić pewną sumę w ramach przedterminowej spłaty.

Moje pytanie brzmi:
Nasz agent nieruchomości zaproponował mi zakup mieszkania w celu przeniesienia zobowiązań przedterminowej spłaty na tę nieruchomość. Twierdzi, że banki są zobowiązane do zgodzenia się na taką zmianę obiektu. Na razie nie mam jednak zaufania do agentów nieruchomości. Czy ktoś ma doświadczenie w szczegółach dotyczących takiej sytuacji z bankami/agentem nieruchomości?
Pozostały dług w bankach bez przedterminowej spłaty to około 180 tys. euro. Cena sprzedaży domu to 171 tys. euro.

Czy bank najpierw oblicza dług wraz z przedterminową spłatą (co daje około 200 tys. euro) i odejmuje od tego 171 tys. euro? Wtedy byłby to około 30 tys., które musielibyśmy podzielić między moją byłą żoną i mną.

Jestem bardzo wdzięczny za pytania i doświadczenia!

Pozdrowienia, Sepu!
Lub
Jeśli potrzebne są dodatkowe szczegóły, wystarczy zapytać.

Napisany przez Kass Finanz
Cześć,