Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: lokata terminowa

Napisany przez kiKoli
Mam obecnie 50 000 euro na moim rachunku oszczędnościowym w Volkswagenbank (0,50%) i chciałbym przenieść moje pieniądze gdzie indziej na lepszych warunkach, na maksymalnie 3 lata. Najlepsze warunki zdają się być oferowane przez różne zagraniczne banki. Muszę przyznać, że nie mam zbyt dużego doświadczenia w zakresie zabezpieczeń tych banków itp. Dlatego chciałbym zapytać, jak obecnie najlepiej rozłożylibyście te pieniądze. (konkretnie odnosząc się tylko do rachunków oszczędnościowych i lokat.)

Dziękuję z góry za pomoc!

Napisany przez 2titan1981
Więcej zysku = większe ryzyko, musisz o tym wiedzieć.

Musisz wiedzieć, jakie ryzyko chcesz podjąć, jak długo chcesz zainwestować, i jak szybko chcesz mieć dostęp do swoich środków.

W przeciwnym wypadku, jeśli banki zaczynają upadać w większej skali, to państwa również mają duże problemy.... wtedy również Niemcy byliby włączeni.... w ten sposób pieniądze nie są również zbyt bezpieczne.

Depozyt terminowy od 3 do 6 miesięcznych pensji, w zależności od potrzeb bezpieczeństwa. Resztę zainwestuj w produkty finansowe, które uważasz za bezpieczne.... Porównania depozytów terminowych i lokat oszczędnościowych są dostępne w sieci.

Na razie unikaj rosyjskich banków.

Napisany przez kiKoli
Całość powinna obecnie być ulokowana relatywnie bez ryzyka.
Czyli powinienem unikać banków takich jak na przykład Weltsparen (Fibank), prawda?
A co z austriackim/rosyjskim bankiem VTB?
Czy lepiej postawić wyłącznie na niemieckie banki ze względu na fundusz gwarancji depozytów?
Nie oczekuję maksymalnych zwrotów, jednak chciałbym ulokować pieniądze przynajmniej powyżej 1,2 procenta. Ze względu na brak doświadczenia nie mogłem jeszcze znaleźć odpowiedniego dostawcy z porównań lokat terminowych.