Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Budowa domu jako singiel możliwa?

Napisany przez serokundan
Dobry wieczór wszystkim,

od dłuższego czasu czytam tutaj i już zdążyłem zgromadzić wiele przydatnych wskazówek.

Krótko o mojej sytuacji / osobie:

- 27 lat, mężczyzna
- samotny
- mieszkanie wynajmowane (czynsz miesięczny: 500 €, łączne koszty miesięczne: 670 €)
- umowa o pracę na czas nieokreślony jako pracownik biurowy w dużej niemieckiej korporacji z indeksem DAX, aktualny dochód netto około 2200 - 2300 € / miesiąc.

Ponieważ obecnie studiuję dodatkowo, moje dochody z pewnością wzrosną po zakończeniu studiów (planowane zakończenie w styczniu 2016 roku).

Aktualnie posiadam dwa konta oszczędnościowe mieszkaniowe (BSV), na jedno wpłacam miesięcznie 163 €, drugie (VL) otrzymuje miesięcznie 40 €. Łącznie na obu kontach mam obecnie prawie 7000 €. Jednakże duże BSV dojrzeje dopiero w 2029 roku, a ja nie chcę czekać tyle czasu na budowę domu.

Moja koncepcja zakupu domu wygląda mniej więcej tak (szacunkowo):

- Cena zakupu wraz z działką: 250.000 € (nowy Dom klucza gotowego, kompletnie uzbrojony)
- Koszty dodatkowe budowy (bez pośrednika, bezpośrednio od dostawcy): około 15.000 €
- Wykończenie wnętrza (podłogi, prace malarskie): około 20.000 €

= Razem około 285.000 €

Aktualnie mam około 20.000 € własnych środków, które chciałbym zainwestować w wykończenie wnętrza.

Od KfW mogę uzyskać kredyt w wysokości 50.000 €; co oznacza, że pozostałą kwotę należałoby sfinansować poprzez kasę oszczędnościową budowlaną, w której mam swoje BSV. Czy jest to możliwe do zrealizowania?

Dom mógłby być gotowy do zamieszkania najwcześniej jesienią / zimą 2015 roku.

Moje miesięczne wydatki wyglądałyby wówczas następująco:

- Spłata kapitału: 1.100 €
- Koszty dodatkowe: 270 €
- Ubezpieczenia: 150 €
- BSV: 170 €
- Paliwo: 200 €