Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: VBL i Riester vs. Wohnriester

Napisany przez GWeberJ
Witajcie razem,

Jestem kompletnie zielony w zakresie zabezpieczenia emerytalnego. Mam nadzieję, że tutaj otrzymam kilka dobrych rad.

Dane:

Mężczyzna, kobieta, oboje około 30 lat
+ 1 dziecko (1 rok)
+ planowane kolejne dzieci
Całkowity dochód brutto około 8000 euro.

Oboje zatrudnieni w służbie publicznej (wschód). Dlatego obowiązkowo płacą składki do VBL. Składka pracownicza do VBL jest zwolniona z podatku na wschodzie. Aby otrzymać dofinansowanie Riester, trzeba dobrowolnie opodatkować się. W zamian otrzymuje się dofinansowanie.

Zanim urodziło się nasze dziecko, zrezygnowałem z Riester. Przy stawce podatkowej granicznej około 30% porównałem niższe wsparcie.

Z dzieckiem i niższym dochodem mojej żony skala podatkowa jest teraz niższa, więc przez Riester otrzymalibyśmy dodatkowe 300 euro rocznie.

Pierwsze pytania: Czy dofinansowanie Riester zaczyna być stopniowo interesujące? I czy mogłem w jakiś sposób odliczyć składki do VBL od opodatkowania, tak aby w praktyce nie płacić od nich podatków?

Następna sprawa: Wkrótce budowa domu może być interesująca. O ile zrozumiałem, pan Riester może uczestniczyć w płatnościach ratalnych w ramach Wohnriester. Przy przejściu na emeryturę będzie trzeba zapłacić podatki od jakiejś fikcyjnej sumy, aby być równoprawnym z osobami, które wpłaciły do umów Riester z opodatkowanych dochodów.

Dlatego drugie pytanie: Kiedy Wohnriester jest sensowny?

Dziękuję serdecznie!

Napisany przez brainy
Obecnie zastanawianie się nad Wohnriester przy obecnym poziomie stóp procentowych nie ma sensu.

Gdy oprocentowanie było o 2% wyższe, rozważano Wohnriester, jeśli miało się co najmniej 3 dzieci.