Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Zakup małej nieruchomości.

Napisany przez sunjin
Z jak można wywnioskować z tytułu, od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem nieruchomości. Jednak do tej pory zawsze odkładałem ten temat na dalszy plan. Oczywiście mam duży strach przed popełnieniem błędu.
W ciągu lat udało mi się zaoszczędzić 50 000 euro. Aktualnie nie mam dochodu, ponieważ studiuję. Chciałbym kupić mieszkanie na przedmieściach Monachium. Nie musi być duże - zadowoliłbym się powierzchnią około 30-50 m^2.
Niestety, nie jest to łatwe, ponieważ moje środki finansowe są ograniczone. Zastanawiam się więc nad kupnem niewielkiego mieszkania w drodze licytacji, ponieważ w tym przypadku koszty notarialne i pośrednictwa mogą całkowicie zniknąć.
Czy ktoś ma może doświadczenie z licytacjami mieszkań lub prywatnymi zakupami?
W idealnym przypadku chciałbym kupić mieszkanie od prywatnej osoby (bez pośrednika).
Dziękuję za wasze wskazówki.
Becky

Napisany przez 6Bankkaufmann
Bez zrównoważonego dochodu niestety nie jest możliwe sfinansowanie.
W takim przypadku musiałbyś rozważyć wypłacenie EUR 50 000 jako wkładu własnego i opłacenie nieruchomości gotówką.

Napisany przez Suxxess
Z 50 000 € w okolicach Monachium? Choć nie znam cen monachijskich, to jeśli są podobne do cen w Hamburgu, to nic z tego nie będzie. Bo tam zaczyna się do remontu 1-pokojowe mieszkanie od 50 000 €. (plus pośrednik itp.)

Ale zdobywasz mój szacunek, że udało ci się uzbierać 50k przed studiami. Może po prostu rodzice podpisali umowę kredytową za ciebie? W takim razie nie powinno to stanowić absolutnie żadnego problemu.

Napisany przez axelwalldorf
Cześć,