Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansować gospodarstwo konne poprzez prowadzenie stadniny.

Napisany przez hasni86
Obecnie studiuję jeszcze na kierunku inżynierii mechanicznej, a moja żona jest na urlopie rodzicielskim. Mieszkamy za darmo w mieszkaniu moich teściów. Nasz dochód jest obecnie bardzo ograniczony! Około 600€

Pytanie teraz brzmi, czy bank zgodziłby się na finansowanie na podstawie biznesplanu. Nasz dochód nie wystarcza do podjęcia takiej decyzji!

Obiekt: 4,72 ha pastwiska, hala jeździecka, 14 boksów + 5 boksów w stajni na wolnym powietrzu, 340m² murowanego budynku pomocniczego (maszyny/magazyn) (obecnie 55m² wynajęte z jednym najemcą za 100€) kolejny najemca planuje wynająć 75m² za 140€.

Dom: 172m² powierzchni użytkowej, piwnica, strych nie wykończony. Dom wymaga znacznej renowacji.

Cena zakupu: 275.000 + koszty renowacji. Moi rodzice zainwestowaliby 100.000 i od razu odkupiliby od nas część domu i go przebudowaliby.

Planowana kwota kredytu: 230-240.000.

Wartość całego majątku powinna być znacznie wyższa od ceny zakupu.

Plan zakłada zatrudnienie około 12 koni, które generują miesięczny dochód w wysokości 2400€, z czego około 700€ stanowią koszty + praca. Ponadto planuje się rozbudowę piętra i stworzenie mieszkania do wynajęcia za około 500€. (Szwiegro ma firmę budowlaną, a moja żona jest architektem) dlatego przebudowa będzie wykonywana w dużej mierze własnymi siłami i korzystnymi warunkami.

Czy bank zgodzi się na coś takiego, czy też odmówi ze względu na nasz niski dochód?

Napisany przez NaTwoim13
Cześć hasni86,

samodzielnie nie otrzymasz finansowania, bank nie stawia swojego potencjalnego zysku na ryzyku własnym.

Czy rodzice mogą być wzięci jako poręczyciele?

Napisany przez hasni86