Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych ubezpieczeń.

Re: Znowu: ubezpieczenie emerytalne w warstwie 1 poprzez powiązanie z ubezpieczeniem emerytalnym indywidualnym.

Napisany przez Terado
Dobry wieczór,

Najpierw o mnie:
Mam 26 lat, jestem przyszłym lekarzem i prawdopodobnie po rozpoczęciu pracy lub najpóźniej po roku pracy będę osiągał najwyższą stawkę podatkową i prawdopodobnie nie będę bezrobotny ze względu na sytuację na rynku pracy w Niemczech.
Teraz zająłem się ubezpieczeniem na wypadek niezdolności do pracy (BU) i zalecono mi Allianz Basisrente Startup Invest przez kompetentnego doradcę ubezpieczeniowego z firmy MLP, która wydaje się być mało popularna na tym forum.
Jest to połączenie ubezpieczenia na wypadek niezdolności do pracy (BU) z rentą Rürup.
Warunki to 10% ochrony rentowej, 2% dynamika BU w razie wejścia w życie, a także 5% roczna dynamika składki, obowiązująca do 67 roku życia.
Za tę ochronę w wysokości 1000 € zapłaciłbym pierwsze 3 lata 29 euro, a potem 97 euro. Za ochronę w wysokości 2000 € byłaby to odpowiednio podwójna kwota.
Oczywiście zrobiłem też własne badania i natrafiłem na wiele krytyki związaną z przeniesieniem ubezpieczenia niezdolności do pracy do pierwszej warstwy.
Jednakże według mojego doradcy umożliwienie rozłączenia umowy i tym samym zmiana ubezpieczenia niezdolności do pracy na trzecią warstwę jest możliwa w każdej chwili, jeśli zdecyduję się przestać płacić lub nie będę mógł płacić składek na rentę Rürup, więc faktycznie nie ma dla mnie żadnej wady w początkowym podpisaniu umowy łączonej.
Ponadto sądzę, że korzyść podatkowa byłaby dla mnie już opłacalna, ponieważ zakładam, że przez większość mojego życia będę płacił najwyższą stawkę podatkową.