Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Załóż spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością - Inwestuj - Oszczędzaj podatki

Napisany przez VPM
Cześć wszystkim,

mam obecnie wiele niewyjaśnionych pytań i myślę, że tutaj otrzymam kilka dobrych odpowiedzi.

Obecnie jestem studentem, prowadzę małą działalność gospodarczą obok nauki i dodatkowo pracuję na pół etatu zarabiając 450 € miesięcznie. Ponieważ od dochodu 450 € miesięcznie jestem objęty obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym i nie korzystam już z ubezpieczenia rodzinnego, pomyślałem o tym, żeby pieniądze zarobione na działalności nie wypłacać sobie, ale zainwestować na giełdzie lub w podobny sposób.

Ponieważ praktycznie jestem samą działalnością gospodarczą jako właściciel małego przedsiębiorstwa, chcę założyć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, aby zyski pozostawały w firmie, a ja mógłbym inwestować pieniądze firmy. (Jestem świadomy, że wypłacając pieniądze firmowe jako wynagrodzenie dla siebie, musiałbym zapłacić podatek podwójnie.)

Czy taki plan nadaje się do zrealizowania mojego pomysłu inwestowania w akcje lub podobne środki, jednocześnie pozostając poniżej 450 € miesięcznie, aby nadal korzystać z ubezpieczenia rodzinnego i równocześnie budować moje aktywa?

Dodatkowo moje pytanie dotyczy, jakie aspekty podatkowe czekają mnie w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością? Składki, podatki od akcji itp. i czy mogą być pokrywane z kapitału firmy.

Kilka pomocnych i udokumentowanych odpowiedzi byłoby naprawdę świetne.

Dziękuję bardzo!

Re: Załóż spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością - Inwestuj - Oszczędzaj podatki

Napisany przez VPM
Z powrotem do góry

Napisany przez JimKnopf
Cześć VPM,

Czy zająłeś się już kwestiami podatkowymi i księgowymi dotyczącymi spółek z ograniczoną odpowiedzialnością?