Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Co sądzicie o funduszowej emeryturze AV: Stuttgarter FlexRente Performance Safe?

Napisany przez haqqor
Witaj,

mam 26 lat i jestem inżynierem mechanikiem. Agent handlowy polecił mi następujące:

Stuttgarter FlexRente performance safe

Specjalnością Stuttgarter performance-safe jest jego algorytm inwestycyjny, który jednocześnie wykorzystuje trzy skrzynki inwestycyjne: fundusz gwarancyjny, fundusz zabezpieczenia wartości i wolny fundusz inwestycyjny. W większości dostępnych na rynku „standardowych” hybrydowych modeli trzy-składowych, procyklicznie wykorzystywane są tylko dwie skrzynki: fundusz gwarancyjny i fundusz zabezpieczenia wartości w okresach spadków giełdowych oraz fundusz zabezpieczenia wartości i wolny fundusz inwestycyjny podczas wzrostu i ożywienia rynków kapitałowych. Takie zachowanie inwestycyjne znacząco obniża wyniki, ponieważ często następuje częste przesuwanie kapitału między skrzynkami inwestycyjnymi. Stuttgarter opracował w ramach performance-safe model, który konsekwentnie wykorzystuje wszystkie trzy skrzynki. Fundusz gwarancyjny nie jest wykorzystywany jedynie jako ostateczne pasywne środki, ale jest aktywnie wykorzystywany w każdej chwili. Do tego dochodzi trwały udział wolnych funduszy, praktycznie od początku inwestycji. Tylko spełniając te warunki, hybrydowy silnik może być dostrojony od procyklicznego do antycyklicznego i optymalizować zwrot z inwestycji. Przekonująca skuteczność Stuttgarter performance-safe została zweryfikowana w ponad 10 000 scenariuszach.

Lata wpłat: 38 lat i 7 miesięcy
Składka: 100€
Kapitał gwarantowany: 46 300€
Gwarantowana miesięczna renta: 136€
Gwarantowana roczna minimalna renta: 1 643€

przy odszkodowaniu kapitałowym 3% w 2054 roku --> 75 076€