Re: Co sądzicie o funduszowej emeryturze AV: Stuttgarter FlexRente Performance Safe?
Napisany przez haqqor -
- ndz gru 13, 2015 4:33 pm
Witaj,
mam 26 lat i jestem inżynierem mechanikiem. Agent handlowy polecił mi następujące:
Stuttgarter FlexRente performance safe
Specjalnością Stuttgarter performance-safe jest jego algorytm inwestycyjny, który jednocześnie wykorzystuje trzy skrzynki inwestycyjne: fundusz gwarancyjny, fundusz zabezpieczenia wartości i wolny fundusz inwestycyjny. W większości dostępnych na rynku „standardowych” hybrydowych modeli trzy-składowych, procyklicznie wykorzystywane są tylko dwie skrzynki: fundusz gwarancyjny i fundusz zabezpieczenia wartości w okresach spadków giełdowych oraz fundusz zabezpieczenia wartości i wolny fundusz inwestycyjny podczas wzrostu i ożywienia rynków kapitałowych. Takie zachowanie inwestycyjne znacząco obniża wyniki, ponieważ często następuje częste przesuwanie kapitału między skrzynkami inwestycyjnymi. Stuttgarter opracował w ramach performance-safe model, który konsekwentnie wykorzystuje wszystkie trzy skrzynki. Fundusz gwarancyjny nie jest wykorzystywany jedynie jako ostateczne pasywne środki, ale jest aktywnie wykorzystywany w każdej chwili. Do tego dochodzi trwały udział wolnych funduszy, praktycznie od początku inwestycji. Tylko spełniając te warunki, hybrydowy silnik może być dostrojony od procyklicznego do antycyklicznego i optymalizować zwrot z inwestycji. Przekonująca skuteczność Stuttgarter performance-safe została zweryfikowana w ponad 10 000 scenariuszach.
Lata wpłat: 38 lat i 7 miesięcy
Składka: 100€
Kapitał gwarantowany: 46 300€
Gwarantowana miesięczna renta: 136€
Gwarantowana roczna minimalna renta: 1 643€
przy odszkodowaniu kapitałowym 3% w 2054 roku --> 75 076€
przy odszkodowaniu kapitałowym 6% w 2054 roku --> 145 112€
przy odszkodowaniu kapitałowym 9% w 2054 roku --> 298 898€
Fundusz zabezpieczenia wartości:
DWS Garant 80 ETF Portfolio
Wolne fundusze:
iShares DAX
iShares Core MSCI World UCITS ETF