Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Masz wiedzę na temat rynków? Jak wpływają one na giełdę? Jakie są przyszłe trendy gospodarcze? Na tym forum możesz wymieniać się poglądami z innymi użytkownikami.

Re: Jak zainwestować? Czy warto inwestować w ETF-y w kwocie od 50 do 100 EUR miesięcznie?

Napisany przez shenox
Cześć, jak sugeruje tytuł, jestem kompletnie nowicjuszem w tej dziedzinie, ale chciałbym spróbować zainwestować moje pieniądze w coś innego niż na koncie oszczędnościowym.
Dlatego chciałbym mieć około 50-100€ miesięcznie do dyspozycji i chciałbym je mądrze zainwestować.
Czytałem już kilka razy, że ETF-y są dobrą opcją, ponieważ mogę w nie dowolnie inwestować i nie muszę płacić opłat, jak w przypadku akcji, co mogłoby skutkować stratami w moim budżecie.
Jednak mam pytanie, gdzie w ogóle mogę to zrobić?
Czy istnieją lepsze alternatywy? Na przykład CFD-y czy giełdy Token?
Bardzo doceniłbym trochę pomocy!

Re: Jak zainwestować? Czy warto inwestować w ETF-y w kwocie od 50 do 100 EUR miesięcznie?

Napisany przez Cici

Przeczytałem już kilka razy, że ETF-y są dobrym wyborem, ponieważ mogę tam dowolnie inwestować, a w przeciwieństwie do akcji nie muszę płacić opłat, przez co na swoim budżecie zaznajm tylko straty.

Po pierwsze, nie inwestuj w nic, czego dokładnie nie zrozumiałeś! ETF to tylko instrument do konkretnych klas aktywów. Istnieją na przykład ETF-y oparte na indeksach akcyjnych, obligacjach, itp. Czy musisz płacić opłaty przy zakupie, zależy wyłącznie od twojego biura maklerskiego lub miejsca handlu. Plan oszczędnościowy miesięczny może (jeśli chodzi o opłaty) być tańszy niż zakup na giełdzie, ale niekoniecznie. Bez względu na to, czy inwestujesz w pojedyncze akcje czy ETF-y na akcje: straty możesz ponieść w obu przypadkach, o czym powinieneś pamiętać!

Jednak towarzyszy mi pytanie, gdzie w ogóle mogę to zrobić?