Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Moja inwestycja - krytyka mile widziana!

Napisany przez sfm
Cześć wszystkim,

dotychczas nie poświęcałem zbyt wiele uwagi mądremu lokowaniu moich oszczędności. Po prostu konto oszczędnościowe, i to wszystko.

Chciałbym to zmienić i krótko podsumowałem swoje rozważania dotyczące inwestycji. Jako że jestem nowicjuszem w tym temacie, bardzo chętnie przyjmę konstruktywną opinię zwrotną.

Dane osobowe:
- 28 lat
- stały dochód
- planowana inwestycja: 80.000 euro
- miesięczny potencjał oszczędzania: 1.000 euro

Cel: Zakup nieruchomości z moją przyszłą partnerką za około 4-7 lat, z jak najwyższym udziałem kapitału własnego.

Moje plany:

Bank FIDOR wydaje mi się interesujący, rozwój wydaje się być pozytywny i stabilny.
- FIDOR Kapitalbrief (obligacja podporządkowana, okres 5 lat, 4% ror): 12.000 euro
- FIDOR lokata terminowa (okres 3 lata, 1,80% ror): 12.000 euro
- FIDOR lokata terminowa (okres 2 lata, 1,50% ror): 10.000 euro

Z uwagi na względnie krótki horyzont inwestycyjny, chciałbym zbudować (nawiązując do testów finansowych - Finanztest) defensywny portfel ETF Pantoffel z kwotą 40.000 euro.
- 25% w ETF, akcje światowe (MSCI World): 10.000 euro
- 75% w ETF, niemieckie/europejskie obligacje skarbowe: 30.000 euro

Alternatywne inwestycje wynoszą 6.000 euro. Obecnie myślę o koncie do handlu społecznego na stronie ayondo.de.

Miesięczny plan oszczędzania:
- 400 euro w planie oszczędzania ETF (defensywny podział, patrz wyżej)
- 400 euro w krótkoterminowym planie oszczędzania bankowego (okres 2-3 lata)
- 200 euro na koncie oszczędnościowym

Podsumowanie:
- Kapitalbrief/Nachrang-Anleihe w banku: 12.000 euro
- lokata terminowa (2-3 lata): 22.000 euro
- defensywny portfel ETF: 40.000 euro
- Handel społeczny: 6.000 euro
- Plan oszczędzania: 1.000 euro/miesiąc