Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: Praca dorywcza dla ucznia - nadgodziny i podatki

Napisany przez HabeEineFr
Cześć, jestem jeszcze uczniem do lipca i w zeszłym tygodniu zacząłem pracę dorywczą, w której według taryfy zarabiam 390 € miesięcznie (firma zatrudniająca pracowników tymczasowych). Teraz mogę jednak pracować także w nadgodzinach i otrzymywać wynagrodzenie za te godziny, gdy suma przekroczy 150 (co odpowiada około 1400€). Czy te 1400€ zostałyby opodatkowane czy nie? Jeśli tak, to w jakiej wysokości?

Napisany przez xlarge
Więcej martwiłbym się o obowiązek ubezpieczenia zdrowotnego - i czy zniknie zasiłek rodzinny.

Napisany przez Hanomag

jestem jeszcze uczniem do lipca i w zeszłym tygodniu zacząłem pracę dorywczą, w ramach której otrzymuję wynagrodzenie zgodnie z taryfą w wysokości 390€ miesięcznie (firma pracowników tymczasowych).

Prawdopodobnie jest to zatrudnienie na niskim poziomie. Może to być praca na pół etatu (Minijob) lub krótkoterminowe zatrudnienie. Te formy zatrudnienia są korzystne, ponieważ pracownik nie musi płacić składek ZUS ani może być z nich zwolniony.

W przypadku krótkoterminowego zatrudnienia pracodawca nawet nie musi płacić składek ZUS. Jest to obecnie ograniczone do trzech miesięcy lub 70 dni w roku, co jest możliwe dla uczniów i studentów, ponieważ nie musi być w nich wykazywane zawodowe zajęcie (studia lub szkoła) jako główne zajęcie.

Cytat od HabeEineFr

Mogę jednak pracować także nadgodziny i otrzymać wynagrodzenie za nie od kwoty 150 (odpowiadającej około 1400€).

Byłoby to problematyczne w przypadku Minijobu. Chyba że pracodawca mógłby wykazać, że przekroczenie limitu wynagrodzenia za pracę wynika z krótkotrwałego zwiększonego obciążenia pracą z powodu chorobowego nieobecności innego pracownika.