Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Opinie na temat planowanego finansowania?

Napisany przez BadnerOG
Cześć razem,

chciałem was zapytać, czy moglibyście podzielić się swoimi opiniami na temat mojego planu finansowego i dostępnych ofert? Jestem zupełnym nowicjuszem w tej dziedzinie i czuję się teraz (moim zdaniem) w trudnej sytuacji.

Chodzi o zakup nieruchomości (Dom / sprzedaż podziałowa). Zgłosiłem kilka ofert finansowania. Pomimo braku kapitału własnego mam teraz dwie oferty, które są dość różne (1x bank, 1x kasa oszczędnościowa). Dla odpowiednich doradców oczywiście ich oferty są idealne dla mnie. Chciałbym jednak bardzo chętnie poznać inne (neutralne) opinie na ten temat...

Spróbuję przedstawić warunki tutaj...:
Przed:
Obecny dochód netto gospodarstwa domowego ok. 3.100 €, 3 osoby (1 małe dziecko), 2 samochody, brak bieżących kredytów / długów itp.
Moje założenie co do ceny domu wynosi 250.000 €. Do tego dochodzą koszty nabycia - ok. 17.500 €. Brak kapitału własnego. Jako zabezpieczenie mógłbym podać Dom rodziców.

Oferta finansowania banku (nie jestem klientem, poznałem nowego):
Bank oszacował finansowanie na kwotę 270.000 €. Bez kapitału własnego to w ogóle nie byłoby możliwe. Jako kwota zabezpieczenia uwzględniono kwotę 50.000 € za Dom rodziców.
Teraz do elementów finansowania:
Program specjalny kredytow:
Kwota 100.000 €, oprocentowanie nominalne: 0,85 %, oprocentowanie roczne efektywne: 1,27%, zapadalność oprocentowania: 10 lat., miesięczna płatność: 320,83 €
Program mieszkaniowy L-Bank dla rodzin z dziećmi:
Kwota 50.000 €, oprocentowanie nominalne: 1,30 %, oprocentowanie roczne efektywne: 1,33%, zapadalność oprocentowania: 10 lat., miesięczna płatność: 151,69 €
pożyczka mieszkaniowa BFL stała (I):