Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie mieszkania własnościowego

Napisany przez laola
Cześć wszystkim,

zamierzam kupić mieszkanie. Do tej pory pozyskałem ofertę finansowania. Ponieważ jestem nowicjuszem w tej dziedzinie, liczę na opinie na temat tej oferty finansowania, aby ocenić, co mogę o niej myśleć...

Oto najważniejsze informacje:

Potrzeba finansowania: 273.000€;

kredyt ratalny: 198.000€; 1,89% oprocentowanie nominalne, 15 lat okresu wiązania, brak spłaty częściowej, miesięcznie 641,85€
KfW: 50.000€; 1,4% oprocentowanie nominalne, 10 lat okresu wiązania, miesięcznie 179,97€
pożyczka pośrednia (w kwocie 25.000€ zostanie przekazana przez kraj w formie dotacji, więc będą one czasowo sfinansowane przed uznaniem dotacji i będą spłacane po jej otrzymaniu); 2,75% oprocentowanie nominalne, miesięcznie 57,28€

Pozostała kwota po 15 latach zostanie spłacona poprzez moją umowę oszczędnościową budowlaną, którą nadal będę regularnie oszczędzał do tej pory w wysokości 191€ miesięcznie.

Dziękuję!

Napisany przez ErikL
Osobiście uważam, że odsetki są w porządku, ale kategorycznie odrzucam finansowanie poprzez oszczędności budowlane, ponieważ:

1. Zazwyczaj w tej kombinacji oprocentowanie efektywne jest wyższe niż w przypadku samego kredytu - około -1% wartości kasy budowlanej to głównie opłaty za konto/zawarcie/obsługę
2. Zazwyczaj pośrednik zakłada konto oszczędnościowe dla siebie (prowizja) itp.
3. Oprocentowanie w zakresie 0,10-0,30 - lepiej nie korzystać z gotówki na spłatę kredytu
4. Gwarantowany stopień procentowy, aby uzyskać pieniądze później przy wypłacie, jest najprawdopodobniej wyższy niż standardowe odsetki w tym momencie - te prawie wcale nie wzrosną m.

Napisany przez Ex-Studentin
Cześć Laola,