Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Oferta finansowania z planem oszczędnościowym mieszkaniowym WHEN BSV) z Riesterem i KfW

Napisany przez redhorse
Cześć,

chciałbym kupić bliźniak poprzez pełne sfinansowanie i zwróciłem się do banku o różne możliwości finansowania, w tym ofertę BSV z Riesterem. Chciałbym poznać wasze oszacowanie kosztów i ryzyka, ponieważ choć dobrze radzę sobie z liczbami, to nie mam doświadczenia w zakresie finansowania budowy.

Dane
- Koszty finansowania: 230 000 €
- Kapitał własny: 0 € (podatek od nabycia nieruchomości, opłata dla pośredników oraz notariusz/grunty będą opłacane samodzielnie i nie trzeba ich finansować)
- Dochody: według banków wystarczające, również po wprowadzeniu nowego rozporządzenia UE
- Inne: finansowanie jako para małżeńska (z dwuletnim dzieckiem), dlatego do tego konta można wpłacić 608 € rocznie za pomocą Riester

Propozycja finansowania

BSV 1
- Kwota oszczędności budowlanych: 50 000 €
- Efektywna stopa procentowa 1,33% w przypadku kredytu odsetkowego (ok. 12 lat)
- Efektywna stopa procentowa 3,10% w przypadku kredytu BSV (ok. 11,5 roku)
- Całkowita efektywna stopa procentowa 2,01%
- Do tego konta wpływa wsparcie Riester w wysokości 454 € rocznie

BSV 2
- Kwota oszczędności budowlanych: 30 000 €
- Efektywna stopa procentowa 1,35% w przypadku kredytu odsetkowego (ok. 13 lat)
- Efektywna stopa procentowa 3,10% w przypadku kredytu BSV (ok. 12 lat)
- Całkowita efektywna stopa procentowa 2,02%
- Do tego konta wpływa wsparcie Riester w wysokości 154 € rocznie

BSV 3
- Kwota oszczędności budowlanych: 115 000 €
- Efektywna stopa procentowa 2,42% w przypadku kredytu odsetkowego (ok. 15 lat)
- Efektywna stopa procentowa 3,10% w przypadku kredytu BSV (ok. 13 lat)
- Całkowita efektywna stopa procentowa 3,01%

KfW
- Kwota oszczędności budowlanych: 35 000 €