Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestowanie pieniędzy po studiach.

Napisany przez Splotsch
Cześć wszystkim,
jestem studentem mechaniki, mam 21 lat i obecnie zastanawiam się, jak najlepiej odłożyć trochę pieniędzy, które będą mi służyć jako wsparcie na start po studiach. Ponieważ planuję kontynuować studia magisterskie bezpośrednio po uzyskaniu licencjatu, studia potrwają jeszcze około czterech lat. Po studiach prawdopodobnie będę potrzebować pieniędzy na nowe mieszkanie itp. Obliczyłem, że mogę odłożyć około 100 € miesięcznie, ale muszę jeszcze zdecydować, gdzie je ulokować. Rozważam zainwestowanie w plany oszczędnościowe ETF, ale jeszcze nie mam pomysłu, jak dokładnie rozproszyć moje kapitał. Pytanie brzmi także, czy dla okresu trwania od czterech do pięciu lat może być sensowna inna metoda. Co o tym myślicie? A może ktoś ma inne zalecenie?
Pozdrowienia

Napisany przez 2titan1981
Przy inwestycjach poniżej 10 lat nie zalecam inwestowania w fundusze. Możesz wykorzystać ten czas, aż zaczniesz naprawdę dobrze zarabiać, aby zgłębić wiedzę na temat funduszy inwestycyjnych.

W zasadzie pozostaje Ci tylko lokata terminowa i lokata oszczędnościowa.

Ponadto, jako student, zawsze musisz mieć dostęp do swoich pieniędzy, co jeszcze bardziej przemawia za lokatą terminową.

Jednakże wybieraj bank, który przestrzega niemieckiego podatku od zysków kapitałowych i ma siedzibę w kraju europejskim o dobrej wiarygodności.

Napisany przez EasyD
Rzeczywiście podzielam zdanie titan1981. Szczególnie jeśli nie mają jeszcze Państwo doświadczenia w tej dziedzinie, Splotsch.

W zależności od skłonności do ryzyka i indywidualnej sytuacji, mogę sobie wyobrazić inwestycję w fundusz mieszany o defensywnej strategii. Jednak na podstawie zdalnej diagnozy powstrzymam się od udzielania konkretnych zaleceń.

Napisany przez Splotsch