Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące ustawowego i prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz reformy systemu opieki zdrowotnej.

Re: ubezpieczenie studenckie pomimo wysokich dochodów?

Napisany przez Flex
Cześć forum finansowe!

Oto moja sytuacja:

jestem 28-letnią osobą i obecnie pracuję jako zastępca dyrektora w firmie mojego ojca. Jako wspólnik-dyrektor jestem zwolniony z obowiązku ubezpieczenia społecznego i dlatego ubezpieczam się dobrowolnie. Moja miesięczna pensja brutto wynosi ponad 2500 euro. Fajne w mojej pracy jest to, że nie muszę pracować zbyt wiele i mogę pięknie rozplanować sobie czas pracy.

Dlatego teraz zamierzam także rozpocząć studia w semestrze zimowym.

Teraz moje pytanie:

Czy jest możliwe, abym ubezpieczył się jedynie jako student, pomimo mojej pracy dodatkowej z wysokim wynagrodzeniem?

Wtedy musiałbym płacić tylko 150 euro zamiast ponad 400 euro, które obecnie płacę na ubezpieczenie zdrowotne.

Z góry dziękuję za pomoc!

Napisany przez Peter Wolnitza

Cześć, forum finansowe!

Oto sytuacja, w której się znajduję:

Mam 28 lat i obecnie pracuję jako zastępca dyrektora w firmie mojego ojca. Jako partner-dyrektor jestem zwolniony z obowiązku ubezpieczenia społecznego i dlatego dobrowolnie się ubezpieczam. Mój miesięczny wynagrodzenie brutto wynosi ponad 2500 euro. Wspaniałe jest to, że w mojej pracy nie muszę bardzo dużo pracować i mogę sobie ładnie regulować czas pracy.
Dlatego teraz zamierzam rozpocząć studia w semestrze zimowym.

Teraz moje pytanie:

Czy jest możliwe, że ubezpieczę się tylko jako student, pomimo pracy pobocznej z wysokim wynagrodzeniem? Wtedy zapłaciłbym tylko 150 euro zamiast ponad 400, które obecnie płacę za ubezpieczenie zdrowotne.

Dziękuję z góry za pomoc!

Dzień dobry,

Jedno pytanie i dwie rady,

Cytat od Flex

Czy uważasz, że byłoby to uczciwe i poprawne? Oprócz tego bilet studencki na transport publiczny i inne zniżki..?