Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Poszukuję portfela ETF, posiadam własne pomysły.

Napisany przez Syro
Cześć,

obecnie zajmuję się funduszami Moneyou w portfelu C, jest fajnie, ale koszty w wysokości 2,85% są dość wysokie. Potrzebna jest tańsza alternatywa, Google i znajomi mówią mi o ETF-ach...

Głównym celem jest budowanie majątku w sposób zrównoważony i wpłacanie tylko tego, co pozostaje po wydatkach na samochód, telefon itp., a raczej na Dom za minimum 10 lat. Mam 22 lata, jestem uczniem, planuję zaoszczędzić 100€, a może nawet 150€ miesięcznie, ale dla uproszczenia zakładamy 100€ i nie chcemy planu oszczędnościowego, lecz wpłacamy według potrzeb.

Oto pomysły, które opracowałem:

1. Fundusz światowy ARERO
2. Fundusz światowy ARERO + MSCI World
3. Fundusz światowy ARERO + trochę większe ryzyko + szanse -> Amundi ETF S&P 500 UCITS ETF EUR C (EUR) | AUM5 (najlepsze ETF-y według Morningstar)
Czy po prostu wziąć ACWI? Podobno też jest dobry.

Myślę, że opcje 2 i 3 są dobre, z odpowiednio 75% w ARERO, ale ARERO jest rzekomo skomplikowany pod względem podatkowym, z czego na razie oczywiście jestem zwolniony, czyli poniżej 801€, ale co potem?

Jak można w inny sposób odwzorować ARERO w comdirect, aby również miał minimalne opłaty za zarządzanie i 0€ kosztów transakcyjnych?

Widzę właśnie, że od 4. roku comdirect pobiera opłaty za przechowywanie papierów wartościowych, co ma być inaczej w przypadku Consorsbanku z wysoką oceną. Czy ktoś ma z tym doświadczenie?

Szukamy najniższych kosztów dla ETF-ów... bez opłat za przechowywanie, bez opłat za prowadzenie konta i najlepiej bez opłat transakcyjnych, jeśli ktoś zna dostawcę, który spełnia te warunki, a może nawet specjalizuje się w ACWI, to proszę o kontakt.

Inne pomysły są również mile widziane, może ktoś ma działające dobrze portfele. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam,