Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Inwestycje po narodzinach dziecka.

Napisany przez WelchesProdukt
Kochani Użytkownicy Forum,
Od niedawna mamy córkę i chcemy założyć dla niej konto oszczędnościowe lub podobne, z którego będzie mogła korzystać od swoich 18 urodzin. Ponieważ nie znam się dobrze na produktach finansowych, chciałbym dowiedzieć się tutaj na forum o możliwościach.
Na początek planujemy wpłacić jednorazową kwotę, którą będziemy uzupełniać regularnymi miesięcznymi wpłatami. Chcemy również umożliwić dodatkowe wpłaty pomiędzy nimi. Chodzi raczej o niewielkie sumy.
Co do kryteriów: Ważne jest, aby pieniądze były bezpiecznie ulokowane. Pomimo niskich stóp procentowych nie powinny być ponoszone zbyt duże straty.
Fakt, że można uzyskać dostęp do pieniędzy w międzyczasie (czyli w okresie do 18 urodzin), nie jest tak istotny, ale jeśli już, to powinno być to możliwe tylko dla obojga rodziców.
Jednym z kryteriów jest również to, aby nasza córka nie była później wykluczona z ewentualnej wypłaty z Bafög lub innych form wsparcia (stypendia, świadczenia socjalne, itp.) z powodu konta.
Myśleliśmy o rodzaju lokaty terminowej lub o umowie oszczędnościowej budowlanej. Jakie inne możliwości istnieją? Jakie byłyby zalety i wady każdego z nich? Na co należy zwrócić uwagę przy zakładaniu tego rodzaju umowy oszczędnościowej? Czy sensowne jest ulokowanie pieniędzy na jej imię, czy lepiej, jeśli najpierw ulokujemy je na nasze imię?
Cieszę się z porad i sugestii!
Dziękuję bardzo.

Napisany przez Tikonteroga
Jakie mają być około jednorazowe, miesięczne i elastyczne wpłaty?

Napisany przez WelchesProdukt
Kwota jednorazowa wyniesie 1000 euro, a następnie miesięcznie pomiędzy 20 a 40 euro. Elastycznie może się zdarzyć, że od krewnych pojawi się dodatkowa kwota około 100-200 euro z okazji urodzin.