Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Znasz się na inwestycjach? Wymieniaj się wiedzą z innymi użytkownikami forum.

Re: Proszę o ocenę kapitału ryzyka: Czy warunki są akceptowalne?

Napisany przez MichaelFr
Cześć wszystkim!
Jestem inżynierem w dużej firmie i od kilku miesięcy mam do czynienia zawodowo z dość młodym i jeszcze bardzo małym biurem inżynieryjnym, z którym obecnie prowadzimy kilka nowych projektów. Teraz dowiedziałem się, że założyciel poszukuje inwestorów kapitałowych, aby jak najszybciej się powiększyć. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym temacie, dlatego trudno mi ocenić, czy warunki, o których wspomniał założyciel, są zgodne z normą, czy raczej nietypowe. Rozumiem, że dokładna ocena mogłaby być możliwa tylko przy znacznie większej ilości szczegółów, dlatego chodzi mi przede wszystkim o intuicję osób, które miały już z tym do czynienia.
Jednak to, co mogę całkiem dobrze ocenić, to jakość pracy firmy, a w ciągu ostatnich miesięcy do zespołu dołączyło dwóch pracowników. Oprócz dużego zlecenia od nas, są także inni klienci, a ponadto prowadzone są ambitne projekty własne, które uważam za inteligentne i mające potencjał rynkowy. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest w trakcie powstania.
Nie chodzi mi o duże sumy: myślę, że mógłbym zainwestować może 3000 do 5000 euro. Warunki (negocjowalne): to ciche udziały jako pożyczka podlegająca uprzywilejowaniu, minimalny okres trwania 36 miesięcy, oprocentowanie 8% rocznie, udział w zyskach w wysokości 0,1% za każde 5000 euro inwestycji. Wypłaty co kwartał. Okres wypowiedzenia dla inwestora: 3 miesiące.