Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Dyskusje na temat transakcji nieruchomościowych, takich jak rentowność (dom dochodowy), lokalizacja nieruchomości, rzeczoznawcy, pośrednicy nieruchomości, umowy kupna, ubezpieczenia nieruchomości i podatki. (Zakup nieruchomości w celu wynajmu)

Re: Szukam idealnej nieruchomości do kupienia :)

Napisany przez Lisa-92
Kochani Użytkownicy,

chciałabym się najpierw przedstawić. Mam na imię Lisa, mam 28 lat, jestem studentką i mieszkam w Monachium. Obecnie wspólnie z moimi rodzicami (którzy są już na emeryturze) szukam nieruchomości (mieszkania) jako inwestycji kapitałowej lub ewentualnie do własnego użytku. Ponieważ dla nas wszystkich to w miarę nowa dziedzina, mam nadzieję uzyskać tutaj kilka miłych porad lub pomocy od fachowych członków. Dziękuję z góry wszystkim, którzy udzielą mi odpowiedzi i wsparcia...

Moi rodzice posiadają już wykupione i stosunkowo duże mieszkanie na obrzeżach Monachium i teraz szukają kolejnej nieruchomości do zakupu. Dysponujemy kapitałem własnym w wysokości około 100 000 euro (wiem, że niezbyt wiele na zakup mieszkania, ale na obecnym rynku nieruchomości jest to po prostu bardzo interesująca forma inwestycji). Oczywistym celem jest w dużej mierze finansowanie rat kredytowych z czynszu i opłacanie ich z miesięcznej dopłaty w wysokości około 300 euro do dochodów z wynajmu.

Wszystko wydaje się oczywiście na pierwszy (laicki) rzut oka bardzo proste: kupujemy nieruchomość, lokator opłaca raty kredytowe, a 10 lat później sprzedajemy mieszkanie z zyskiem ze względu na wzrost wartości... Wiem jednak, że nie jest to takie proste. Czynniki takie jak rezerwy, inflacja, konieczne płatności dodatkowe, ewentualne utraty czynszu w wyniku braku najemców, okres wiązania oprocentowania często tylko na 10 lat, itp., sprawiają, że cała sprawa staje się niełatwym przedsięwzięciem i z pewnością szybko wpada się w wiele pułapek zadłużenia!