Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Sfinansować Dom w ciągu 5 lat.

Napisany przez neu
Cześć wszystkim,
moja dziewczyna i ja planujemy finansowanie własnego domu w nadchodzących latach i zastanawiamy się, co możemy zrobić już teraz, aby za około 5 lat być dobrze przygotowanymi. Obecnie mieszkamy razem w wynajmowanym mieszkaniu i płacimy 550 euro miesięcznie. Nasza sytuacja zawodowa wygląda obecnie tak, że moja dziewczyna ma jeszcze dwa lata do końca szkolenia na wychowawczynię, a ja pracuję jako pracownik w firmie doradczej ds. technologii informatycznej. Do czasu sfinansowania domu zbierzemy około 40 tys. euro kapitału własnego.
Kilka dni temu spotkałem się z kolegą z kasy oszczędnościowo-budowlanej, który przedstawił mi kredyt kombinowany. Składa się głównie z dwóch faz. W tej formie finansowania otrzymuje się pożyczkę od razu i spłaca się ją przez okres 30 lat równą ratą. W pierwszej fazie gromadzi się pieniądze, aż osiągnie się około 40-50%. Jednak w tej fazie płaci się także odsetki (1,95%) do banku, z którym współpracuje kasa oszczędnościowo-budowlana. Po pierwszej fazie... po około 16 latach umowa oszczędnościowa na Dom staje się gotowa do przydziału i w drugiej fazie otrzymuje się pożyczkę na pozostałą kwotę, która jest oprocentowana 2,95%.
Oczywiście czyste kredyty bankowe mają niższe oprocentowanie, ale w ofercie kasy oszczędnościowo-budowlanej ma się zabezpieczenie oprocentowania na 30 lat i jeśli podpiszę umowę jeszcze dzisiaj, będę mógł skorzystać z obecnej fazy niskich stóp procentowych. Co sądzicie o tym pomysle lub tej ofercie?
Dziękuję.
Pozdrowienia,
Nowy

Napisany przez 6Bankkaufmann
@neu, to, co ci jest oferowane, to pożyczka pośrednia.

Ważne jest, abyś nie dał się zmylić oprocentowaniem, ale zrozumiał system.

W szczególności chodzi o koszty całkowite.