Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Tematy podatkowe, takie jak podatek od zysków kapitałowych, podatek dochodowy od kapitału, podatek od nieruchomości i wiele innych.

Re: pismo informujące o zwrocie podatku

Napisany przez lenadeschanel
Cześć wszystkim!
Przed wszystkim chciałbym zaznaczyć, że jestem zupełnym laikiem, jeśli chodzi o rozliczenia podatkowe. Nie robię ich sam, ale robi to za mnie mój chłopak, który się na tym zna!
A teraz moje pytanie:
W roku 2014 dostałam zwrot podatku w wysokości prawie 500 €. W tym roku do sierpnia otrzymywałam tylko stypendium szkolne oraz zasiłek rodzinny (edukacja szkolna). Od sierpnia zarabiałam netto około 1000 € w roku praktyki uznaniowej.
W roku 2015 muszę teraz oddać prawie 15 €. Od stycznia do sierpnia nadal pracowałam w ramach praktyki uznaniowej, a od sierpnia od razu podjęłam pełen etat. Jak to możliwe, że teraz muszę coś oddać? Jestem zdezorientowana. Czy ktoś może mi pomóc, zanim zwrócę się z tym do niemiłego urzędu skarbowego w Kolonii?
Pozdrowienia

Napisany przez Daukind
Anuluj decyzję podatkową, zacenzuruj swoje dane osobowe, wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.

Napisany przez Hanomag

W roku 2014 otrzymałam zwrot w wysokości prawie 500€. W tym roku otrzymałam do sierpnia tylko stypendium szkolne i zasiłek rodzinny (edukacja szkolna). Od sierpnia zarobiłam netto około 1000€ w roku uznaniowym.

Na pewno masz na myśli rok 2014. Ponieważ kwota wolna od podatku w wysokości 8.354 € nie została osiągnięta, logicalne jest, że zapłacone podatki musiały zostać zwrócone.

W roku 2015 muszę teraz oddać prawie 15€. Od stycznia do sierpnia trwał rok uznaniowy, a od sierpnia od razu podjęłam normalną pełnoetatową pracę.