Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Remont domu bez własnego kapitału

Napisany przez Philbil
Dobry wieczór wszystkim!
Muszę trochę się rozpisać, żeby opisać sytuację: Kilka lat temu odziedziczyłem Dom wraz z działką. Dom zbudowany w 1959 roku, ogrzewanie z 1994 roku, ostatnia modernizacja około 2000 roku. Dom ma 140 m2 oraz piękną działkę około 2000 m2 położoną w okolicy zabudowanej. Dom nie ma żadnych obciążeń.
Mam 32 lata i pracuję jako serwisant w branży rzemieślniczej, mam umowę na czas nieokreślony, obecnie zarabiam około 1300€ netto. W styczniu mam otrzymać nową umowę, co oznaczałoby podwyżkę wynagrodzenia netto do około 1600€, wraz z samochodem służbowym.
Jestem samotny, więc nie mam drugiego źródła dochodu. Jednakże nie płacę alimentów ani niczego w tym rodzaju.
Dom oczywiście się zestarzał. Chciałbym teraz odświeżyć wszystko, ale oczywiście potrzebuję na to pieniędzy. Chciałbym dobudować pomieszczenie na płaskim dachu o powierzchni około 50 m2, konieczna jest wymiana konstrukcji dachu, nowe ogrzewanie, nowe podłogi wraz z podkładami, nowa instalacja elektryczna i wodno-kanalizacyjna. Przenajmniej prace wykończeniowe wykonam samodzielnie (włącznie z elektryką), aby obniżyć koszty. Niestety potrzebuję także nowego wyposażenia wnętrza, ponieważ obecne pochodzi z lat 80., wraz z kuchnią.

Nie znam wartości rynkowej nieruchomości, wiem tylko, że bezpośrednio za domem obecnie rozwija się nowe osiedle, gdzie pierwsze działki poszły za około 70€ za m2. To niewielka wioska na północy, więc taka cena jest już wysoka. Jednocześnie koszty budowy są niższe niż np. na południu kraju.