Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Pytania dotyczące wszystkich innych tematów związanych z finansami.

Re: Budowa majątku czy może raczej ...

Napisany przez KeRin
Cześć wszystkim,

jestem nowy na forum i początkowo zarejestrowałem się, żeby zadać pytanie. Jednak po przeczytaniu kilku postów i zobaczeniu, że istnieje również sekcja dotycząca aspektów podatkowych, chyba będę tu dłużej.

Obecnie uczę się na drugim kierunku i zarabiam 947 € brutto, a otrzymuję 718 € netto. Dodatkowo pracuję jako pracownik na pół etatu w weekendy w handlu detalicznym i otrzymuję dodatkowo 250 € brutto za netto miesięcznie (nie wiem jeszcze, jak długo to potrwa. Mimo to zakładałem te dodatkowe dochody do końca 2018 roku).

Podczas mojej dotychczasowej edukacji finansowej zawsze słyszałem i czytałem o następującej kolejności: spłata długów - budowanie rezerwy finansowej odpowiadającej 3-12 pensjom miesięcznym - rozpoczęcie budowy majątku.

Niestety, na początku zeszłego roku miałem wypadek samochodowy i musiałem kupić nowy samochód. Moja matka chciała, żebym tym razem wybrał samochód, który będę mógł używać przez długi czas. Kupiliśmy więc roczny samochód wart 11.600 €. Moja mama sfinansowała mi to w całości. Od tego czasu jestem jej dłużnikiem w tej kwocie. Na koniec 2017 roku spłaciłem mój pierwszy samochód, również ufundowany przez moją mamę. Od stycznia 2018 roku spłacam nowy samochód w miesięcznych ratach po 100 €. Nie muszę płacić odsetek i nie ma określonego terminu zwrotu pełnej kwoty. (Prawdopodobnie teraz powinienem był upierać się przy kolejnym "złomowisku".)

Zawsze mówiono mi, aby najpierw spłacić swoje długi, aby nie zapłacić odsetek od długów. Ponieważ nie muszę płacić odsetek od długów, nie czułem się zbyt zobligowany i skupiałem się bardziej na budowie rezerwy finansowej i akumulacji majątku.

Aktualny plan finansowy przedstawia się następująco:
94,70 € przeznaczam na własny rozwój finansowy (10% brutto)