Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Finansowanie budowy / analiza budżetu domowego - na co nas stać?

Napisany przez Florian_83
Cześć wszystkim,
nazywam się Florian i pochodzę z Hamburga. Moja żona i ja planujemy wkrótce zakup domu i obecnie rozważamy kwestie finansowania. Dotąd nie skonsultowaliśmy się jeszcze z bankiem ani pośrednikiem. Nasz obecny kapitał własny wynosi około 20000€, który jest natychmiast dostępny i nie jest związany z żadnymi umowami czy podobnymi zobowiązaniami.
Co do naszej sytuacji, jesteśmy 4 osobami, 2 dorosłymi, 2 dziećmi (6 i 4 lata). Nasze plany rodzinne są zakończone. Obecnie wynajmujemy mieszkanie i płacimy miesięcznie około 1500€ czynszu (1200€ kalt).
Mam 33 lata, pracuję na czas nieokreślony od 2009 roku i roczny dochód brutto wynosi 66000€. Moja żona ma 29 lat, jest zatrudniona na czas nieokreślony w sektorze publicznym na część etatu (60%) i roczny dochód brutto wynosi około 20000€. Zarówno ja, jak i moja żona otrzymujemy roczną premię świąteczną, w zeszłym roku wynosiła ona 1500€ brutto dla mojej żony i 12500€ brutto dla mnie. Za nasze dwójkę dzieci otrzymujemy miesięcznie 384€ (netto oczywiście).
Przechodząc do mojego właściwego pytania - w ramach finansowania nieruchomości bank w pewnym momencie sporządzi zestawienie przychodów i wydatków, aby sprawdzić, ile zostanie po odliczeniu kwoty standardowej na utrzymanie / koszty utrzymania, a także opłat dodatkowych (3€ za m² ??) i ewentualnych innych wydatków, aby przeliczyć miesięczną ratę.