Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Kredyty hipoteczne na budowę domu lub zakup mieszkania (nieruchomość zamieszkana przez właściciela).

Re: Pytanie dotyczące separacji i nieruchomości

Napisany przez John_Doe
Cześć drodzy członkowie forum,
mam dość skomplikowaną sytuację finansową i szukam porady. Oto krótka historia:
- od 2011 pracuję jako wolny strzelec
- od 2014 jestem żonaty
- od 2016 żyję w separacji, żona złożyła pozew o rozwód, a następnie zawiesiła postępowanie
- regularnie płacę alimenty na dziecko
- regularnie spłacam [url]kredyt[/url] studencki
Wspólnie posiadamy częściowo odnowioną nieruchomość, 200-letni drewniany [url]Dom[/url] szkieletowy, który z zewnątrz i na parterze odrestaurowaliśmy zgodnie z zasadami ekologii. Piętro jest w stanie remontu. Tuż przed wprowadzeniem się do domu, moja żona się ode mnie oddaliła. Jesteśmy obydwoje wpisani do księgi wieczystej. Koszty zakupu zostały pokryte przez rodzinę mojej teściowej, wszystkie inne inwestycje opłaciliśmy sami. Obecnie mieszkam w domu sam i prowadzę prace remontowe na własną rękę, o ile pozwala na to czas i portfel.
Teraz muszę iść do przodu z domem... rozwód nadal nie jest sfinalizowany, a moja żona nie widzi już powodów do rozwodu. Po całym tym teatrze nie jestem jednak optymistycznie nastawiony do kontynuacji małżeństwa.
Moja rodzina żony chce odzyskać pieniądze za koszty zakupu, a moja żona chciałaby oddać mi swoją połowę księgi wieczystej w zamian za wypłatę połowy kosztów inwestycji. Nic nigdy nie zostało spisane w formie pisemnej. Do dyskusji stoją: 40 000 € dla rodziny żony i 10 000 do 15 000 € dla mojej żony.
Jeśli chcę zachować [url]Dom[/url], mogę sfinansować to wszystko za pomocą [url]kredytu[/url] bankowego.