Capital Investment 4

Forum finansowe CI4 - Wszystko ze świata finansów i nieruchomości

Prywatne zabezpieczenie emerytalne jest konieczne, ale jak to zrobić? Renta Rürup czy Riester, a może tradycyjne ubezpieczenie na życie?

Re: Czy opłaca się ubiegać o rentę Riester?

Napisany przez musti
Pracuję zawodowo od 2 lat. Wcześniej studiowałem. Teraz zastanawiam się, jak już teraz możemy coś zrobić na emeryturę. Myślałem o emeryturze Riester. Czy opłaca się ją zawrzeć? Z góry dziękuję! Musti

Napisany przez ADMCI4
Renta Riester jest opłacalna, ponieważ państwo promuje tę rentę poprzez dodatki. Płatności mogą być objęte ulgami podatkowymi. Ponieważ jesteś jeszcze młody, to to dodatkowe źródło dochodu mogłoby być stosunkowo tanie. Można wykorzystać efekt dzisiejszego oprocentowania! Warto wątpić, czy Renta Riester jest interesująca dla osób o niskich zarobkach. Ponieważ jest ona wliczana do świadczenia minimalnego, może się zdarzyć, że mimo posiadania Renty Riester nie ma się dodatkowych dochodów z renty. Osoby, które w późniejszym wieku nie mają dodatkowych dochodów, takich jak renty po zmarłych małżonkach, renty firmowej, dochodów z odsetek lub z najmu, a nigdy nie przekroczyły stosunkowo niskiego dochodu, powinny zatem dokładnie rozważyć tę formę zabezpieczenia emerytalnego.

Napisany przez ADMCI4